ترک پاشنه پا معمولاً عارضه جدی نیست. در بسیاری از افراد این ترک ها فقط بر لایه سطحی پوست تاثیر می گذارند و باعث دردی نمی شوند. با این حال، هنگامی که ترک ها به لایه های عمیق تر پوست می رسند، می توانند دردناک شوند و در برخی موارد، خونریزی ممکن است حتی از پاشنه پا شروع شود.

کمبود ویتامین و ترک پاشنه پا

به گزارش بازتاب آنلاین، حتما شنیده اید که پوست شما انعکاسی از سلامت درونی شماست. و اگر به اندازه کافی ویتامین های ضروری مورد نیاز خود را دریافت نکنید، می تواند منجر به تیرگی، خشکی و پیری زودرس پوست شود. در برخی موارد حتی ممکن است باعث کنده شدن یا ترک خوردن پوست پاشنه پا شود.

سه ویتامین ضروری زیر نقش مهمی در حفظ ظاهر سالم و تغذیه مناسب پوست دارند:

ویتامین E

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان از سلول های شما محافظت می کند و به آنها کمک می کند تا عمر طولانی تری داشته باشند. همچنین در محافظت از سلامت پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. ویتامین E رژیم غذایی از کلاژن در برابر فرآیندهای بیولوژیکی مرتبط با پیری پوست و اثر خشکی بر روی پوست محافظت می کند. پوست خشک می تواند خطر ترک پاشنه پا را افزایش دهد.

منابع غذایی خوب ویتامین E عبارتند از: روغن جوانه گندم، روغن هایی مانند روغن فندق، روغن آفتابگردان و روغن بادام، تخمه آفتابگردان، آجیل مانند بادام، فندق و آجیل کاج، سالمون، آووکادو و انبه. کمبود ویتامین E در افرادی که اختلالات گوارشی مانند بیماری کرون یا فیبروز کیستیک که هضم یا جذب صحیح چربی ها را دشوار می کند، نادر است.

ویتامین B-3

ویتامین B-3 که به نام نیاسین نیز شناخته می شود، نقش مهمی در متابولیسم انرژی ایفا می کند. بدون ویتامین B-3، بدن نمی تواند انرژی موجود در غذا را به انرژی مصرفی تبدیل کند. ویتامین B-3 یک آنتی اکسیدان است و با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند. اینها مولکول های ناپایداری هستند که در صورت افزایش می توانند به بدن آسیب برسانند.

مصرف ناکافی ویتامین B-3 ممکن است شما را در معرض خطر ابتلا به پلاگر قرار دهد. یکی یکی از علائم پلاگرا خشکی پوست و لایه برداری است که می تواند در برخی از قسمت های بدن به خصوص پاشنه پا ایجاد شود. گیجی، اسهال، بی اشتهایی، درد شکم و خستگی از دیگر علائم پلاگر هستند.

منابع غنی از ویتامین B-3 عبارتند از: مرغ مانند سینه مرغ و بوقلمون، گوشت چرخ کرده و جگر گاو، غذاهای دریایی مانند ماهی تن، سالمون، برنج قهوه ای، آووکادو و عدس.

ویتامین C

ویتامین C یا اسید ال اسکوربیک ویتامین دیگری است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به جلوگیری از آسیب سلولی و تولید کلاژن کمک می کند. بدن مقادیر زیادی ویتامین C را در سلول های پوست ذخیره می کند تا از آسیب های محیطی محافظت کند. تحقیقات نشان می دهد که سطح ویتامین C در پوست آسیب دیده از نور خورشید کمتر است. از آنجایی که ویتامین C به پوست کمک می کند رطوبت را حفظ کند، مصرف ناکافی آن می تواند باعث کم آبی و خشک شدن سلول های پوست از جمله پاشنه پا شود.

کمبود ویتامین C اسکوربوت نامیده می شود و علائم مختلفی از جمله کبودی، خشکی پوست، پوسته پوسته شدن، تاخیر در التیام زخم، ترک خوردگی پوست، خونریزی در پوست یا اطراف فولیکول های مو دارد.

منابع غذایی غنی از ویتامین C عبارتند از: فلفل قرمز و سبز، کیوی، کلم بروکلی، توت فرنگی، پرتقال و کلم.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما