قیمت طلا دوباره افزایش یافت/قیمت جدید طلا امروز 20 است مرداد 1403

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه کاهش یافت، اما همچنان در محدوده رکورد چند روزه خود باقی ماند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.14 درصد کاهش به 2654 دلار و 57 سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.28 درصد افزایش به 2675 دلار و 60 سنت رسید.

رژیم صهیونیستی حملات خود به مرزهای لبنان را افزایش داده و خطر تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه افزایش یافته است. علاوه بر این، نخست وزیر جدید ژاپن در 27 اکتبر انتخابات سراسری برگزار خواهد کرد. این اقدام و بی ثباتی سیاسی در آمریکا تمایل به خرید طلا به عنوان پناهگاه امن را افزایش می دهد.

علاوه بر این، اقدامات فدرال رزرو ایالات متحده، دلار را نزدیک به پایین ترین سطح خود از جولای 2023 که در روز جمعه به آن رسیده بود، نگه داشت. یکی این یکی از عوامل حمایت کننده از قیمت طلا است.

ارائه محرک های اقتصادی جدید توسط دولت چین، دلار آمریکا را تحت فشار قرار داده است. کاهش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان‌تر می‌کند.

بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست نوامبر خود برای دومین ماه متوالی نرخ بهره را 50 واحد کاهش دهد. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.04 درصد افزایش به 31.83 دلار رسید و پلاتین با 0.9 درصد کاهش به 1001.93 دلار رسید.

۲۲۳۲۲۵

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما