به گزارش مانیبان، محمد صادقی مدیر سامانه کارت هوشمند سوخت گفت: به دلیل عدم همکاری شرکت تحقیق و توسعه ناجی با شرکت پست چالش هایی در ارائه خدمات اینترنتی با کارت هوشمند سوخت ایجاد شد هوشمند، که به دلیل تصحیح دستی داده ها و ردیابی مشکلات متعدد انتشار و پاکت ایجاد شده است. این سفارش لغو شد و در روزهای اخیر بیش از 40000 کارت سوخت برای توزیع به شرکت پست شد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مدیر سامانه کارت هوشمند سوخت ادامه داد: پیامک اطلاعاتی حاوی بارکد پستی و رمز کارت سوخت پنجشنبه گذشته برای مالکان خودرو ارسال شد. همچنین تمامی کارت های هوشمند سوخت ثبت شده در سامانه اینترنتی fcs.niopdc.ir تا یک هفته آینده به صاحبان خودرو تحویل داده می شود.

اسماعیل سیاوشی نماینده مردم چاد در شورای اسلامی در خصوص طرح اختصاص بنزین به هر نفر گفت: در مجلس گذشته طرحی مبنی بر اختصاص بنزین به کد ملی و نه به هر خودرو مطرح شد که بر اساس آن بنزین به کد ملی تعلق نمی گیرد. این بود که بیشتر به عدالت اجتماعی نزدیک است، زیرا در حال حاضر ما یارانه های پنهان بنزین را عمدتاً به بخش های ثروتمند جامعه می دهیم.

50 درصد مردم کشور ما خودرو ندارند و این یارانه را ندارند و همین قیمت پایین و تخصیص بدون حساب باعث افزایش مصرف بنزین شده است. رئیس جمهور در مناظره های انتخاباتی تاکید کرد که هدف ما افزایش قیمت نیست، بلکه تغییر نحوه تخصیص آن است. از سوی دیگر، امسال با توجه به عدم تعادل شدیدی که در کشور داریم، 4000 میلیون در بودجه منابع برای واردات بنزین در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم چادگان در مجلس گفت: یکی یکی از موضوعات مهمی که دولت باید به آن بپردازد، حرکت به سمت مدیریت عادلانه مصرف بنزین است. اگر سهمیه بنزین را به کد ملی افراد اختصاص دهیم مصرف کاهش و مدیریت می شود و یارانه بنزین به همه عادلانه تعلق می گیرد.

سیاووشی تصریح کرد: از سوی دیگر کسانی که به آن نیاز دارند این بنزین را مصرف می کنند و کسانی که به آن نیاز ندارند می توانند سهمیه خود را به مصرف کنندگان بیشتر بفروشند و برای آنها درآمد ایجاد می شود.

نماینده مردم چادگان در مجلس با اشاره به اینکه در واقع این یارانه ها مستقیماً به دست مردم می رسد و این می تواند مفید و موثر باشد، ادامه داد: اگر بتوانیم مصرف را مدیریت کنیم در کشوری که بحث تولید اقلام مورد نیاز است. ذخایر نفت هم نفت و هم گاز ما در دنیا رتبه اول و دوم را دارند، در شرایط عادی نباید بنزین وارد کنیم یا برای بنزین یارانه بدهیم.

این عضو شورای اسلامی گفت: معتقدیم اگر طرح تخصیص بنزین به ازای هر نفر انجام شود و یارانه ها مستقیم به حساب مردم ریخته شود، وضعیت بهتری خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ممکن است کمی زود باشد که قیمت بنزین را واقعی کنیم و به مردم یارانه بدهیم، اگر قیمت بنزین واقعی و گران شود مشکلاتی برای مردم به وجود می آید اما بهترین راه کاهش است. تعیین سهمیه بنزین به افراد که هم عادلانه است، هم می توانند یارانه خود را مدیریت کنند و هم مصرف کم می شود و هم می تواند برای دولت مفید و موثر باشد.

سیاوشی خاطرنشان کرد: در نهایت در مرحله دوم باید به سمتی برویم که تمام قیمت حامل های انرژی واقعی شود. زیرا به طور کلی یارانه و یارانه هزینه بر و مفسده است.

وی بیان کرد: اگر به جای تمرکز بر یارانه ها به سمتی برویم که سازمانی گسترده و ماندگار تشکیل دهیم که متأسفانه در بسیاری از جاها بحث، مشکلات اقتصادی و فساد ایجاد می شود، قیمت را واقعی می کنیم و سپس یارانه را مستقیم به مردم می دهیم. . قطعا ظرفیت مصرف کنندگان برای مدیریت مصرف کمتر می شود و عدالت اجتماعی محقق می شود.

این نماینده مجلس گفت: دولت نیز باید به سمتی برود که تولید را به سطح مصرف برساند. زمانی بود که حتی در بحث بنزین یورو 5 هم خودکفا بودیم اما به دلیل مدیریت ضعیف مصرف دوباره مشکلات به وجود آمد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :