بازتاب آنلاین خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ محمد شروین اسبقیان درباره رسوایی های اخیر فدراسیون وزنه برداری و فوت آن یکی وی درباره ورزشکاران اعزامی به جام جهانی جوانان اسپانیا توضیح داد:

ورزشکاران ما باید به این نکته توجه داشته باشند که گاهی افراد مغرض و مغرض از ایران با وعده های گمراه کننده به دنبال تغییر مسیر ورزشکاران هستند و برای این کار با ورزشکاران جوان کار می کنند.

و افزود: لازم است روسای فدراسیون های ورزشی و نایب رئیسان زن به این موضوع توجه کنند و با اطلاع رسانی به موقع به ورزشکاران از بروز این نوع حوادث جلوگیری کنند. ورزشکاران به دلیل سن کمی که دارند گاهی پیشنهادهای اغواکننده ای دریافت می کنند که ناآگاهانه فریب آن ها را می خورند و بعدا پشیمان می شوند. نظام جمهوری اسلامی و وزارت ورزش معتقدند اینها فرزندان این مملکت هستند و آغوش ایران و جامعه ورزش همیشه برای بازگشت آنها باز است. حتی وزیر ورزش هم به صراحت اعلام کرد که اگر ورزشکاران ما مشکلی داشته باشند، وزارت ورزش به آنها فرصت کافی می دهد تا دردشان را احساس کنند. اراده وزارت ورزش حل مشکلات جوانان در عرصه ورزش با تکیه بر رهبر معظم انقلاب است. برنامه ریزی برای رفع مشکلات اشتغال، مسکن، ازدواج و معیشت ورزشکاران در دستور کار وزارت ورزش قرار گرفته است. از ورزشکاران جوان دختر و پسر می خواهم که به توانایی ها و پیراهن تیم ملی خود افتخار کنند که در کشوری مستقل، مقتدر و با رهبری شایسته و خردمندانه زندگی می کنند که رهبری آن همیشه حلال بسیاری از مشکلات بوده است. ورزشکاران مسائل

وی همچنین در رابطه با لیست گسترده ای که فدراسیون وزنه برداری برای سفر به اسپانیا به شورای برون مرزی ارسال کرده بود، اظهار کرد: همسر بهداد سلیمی به عنوان ماساژور تیمشان به شورای برون مرزی رفته بود و برای گرفتن ویزا برای سه اقدام کرد. این شکل از نام را پیشنهاد کرد. البته آنها قبل از تیم رفتند و حتی هزینه ها را خودشان پرداخت کردند و فدراسیون وزنه برداری هم سهل انگاری کرد و اشتباه کرد وگرنه وزارت ورزش اجازه چنین کاری را نمی داد.

وی با بیان اینکه تنها 20 نفر به اسپانیا رفتند، گفت: فدراسیون وزنه برداری اشتباه کرد که پس از اطلاع وزارتخانه در مورد چنین موضوعی توضیحاتی در این باره دادیم و پس از آن 20 نفر راهی اسپانیا شدند.

اسبقیان خاطرنشان کرد: در دیداری که با سجاد انوشیروانی داشتم، وی به من گفت که اشتباه کرده و حتی بابت این موضوع از رسانه ها عذرخواهی کرد اما با وجود این باز هم رسانه ها دست از تلاش برنداشتند.

معاون وزیر تاکید کرد: بعد از این پرونده انوشیروانی با من ملاقات کرد و لیست 20 نفره را برای ارسال آورد و در رسانه ها اعلام کردیم، حتی برخی از افرادی را که قرار بود به عنوان خبرنگار یا همراه اعزام شوند خط زدند. نام آنها و فقط 20 نفر ارسال شد

در ادامه اسبقیان درباره واکنش وزارت ورزش به این موضوع افزود: وزارت ورزش قبل از اینکه این موضوع رسانه ای شود، اسامی را خط زد. البته شورای برون مرزی در این زمینه اشتباه نکرده است. افراد حاضر در شورا متخصصان ورزش، سه تن از روسای فدراسیون ها از جمله هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، پورسالمان رئیس فدراسیون شمشیربازی و داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال هستند. ، دو تن از معاونان وزیر و نمایندگان امور خارجه، مدیر کل بن. اعضای اصلی این شورا نمایندگان وزارت ورزش، نماینده حراست، مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون ها هستند. و غیره این بدان معنا نیست که آنها همه برنامه ها را بدون بررسی آنها تأیید می کنند. وقتی متوجه شدیم این ماساژور چه موضوعی دارد، به فدراسیون هشدار دادیم و نام او را خط زدیم. حتی خود سجاد انوشیروانی هم با این تیم به اسپانیا نرفت و گفت وقتی بهداد سلیمی آنجاست چرا باید بروم.

اسبقیان در پاسخ به این سوال که آیا خود فدراسیون مجوزی برای گرفتن ویزا برای یک فرد به تنهایی دارد، گفت: خیر، چنین مجوزی ندارند و اینکه آن فرد به شورای برون مرزی معرفی شده است گفته می شود. که یک ماساژور در تیم است. مگر اینکه شرایط خاصی وجود داشته باشد و دلایل کسب مجوز ارائه شود، در غیر این صورت شورای برون مرزی تحت هیچ شرایطی به خانواده ورزشکار و روسای فدراسیون ها اجازه اخذ روادید نمی دهد، مگر اینکه ورزشکار صغیر یا نوجوان و نوجوان باشد. آنها می خواهند دلیل قانع کننده ای بیاورند که پدر و مادرش باید با او باشند تا در این صورت شورای خارج از کشور به او اجازه دهد. امروز هم شورای برون مرزی به این راحتی به هیچکس مجوز نداده و اگر نه قطعا مثل وزنه برداری آن را تعلیق می کنیم.

واکنش وزارت ورزش به ناپدید شدن دختر وزنه بردار روزنامه فوتبال اسپانیا

معاون وزیر در پاسخ به این سوال که بی توجهی فدراسیون وزنه برداری باعث شد تا کنترل ضد دوپینگ 6 وزنه بردار جوان به تعویق بیفتد و آنها از مسابقات جهانی کنار رفتند، نظر شما در این مورد چیست؟ توضیح داد:

در جلسه ای که با مسئولان فدراسیون پزشکی و وزنه برداری در این خصوص داشتیم، این موضوع را مطرح کردیم و متوجه شدیم که در زیرگروه این فدراسیون سهل انگاری شده است. فدراسیون پزشکی نیز در این زمینه کوتاهی نکرده و مکاتبات خود را رعایت کرده است. فدراسیون ها باید در این زمینه دقت کنند. این مسائل به ورزشکاران جوان آسیب می رساند. البته وزارت ورزش به عنوان ناظر بر عملکرد فدراسیون ها در صورت لزوم تذکرات لازم را خواهد داد و نباید چنین اتفاقاتی تکرار شود. تذکرات لازم را به فدراسیون دادیم.

محمد شروین اسبقیان در پاسخ به این سوال که آیا تغییراتی در معاونت های وزارت ورزش و جوانان صورت می گیرد یا خیر؟ وی می افزاید: بنا به تصمیم مقام ارشد وزارتخانه شما به عنوان سربازان ولایت و نظام در حال خدمت هستیم. من کارمند وزارت ورزش هستم و همیشه پیگیر امور هستم.

وی در خصوص برنامه وزارت ورزش و فدراسیون ها برای رشته های جدید المپیک از جمله چوگان، اسکواش و فوتبال پرچم (زیرگروه راگبی) گفت: فدراسیون راگبی زیر مجموعه انجمن فدراسیون های ورزشی فعالیت های خود را پیگیری خواهد کرد. در صورت کسب سهمیه و امتیاز لازم در رتبه، دیگر مشکلی وجود ندارد. ما به دنبال تشکیل محل برگزاری المپیک 2028 تحت ریاست دونیمالی هستیم که در آن همه مسائل با هماهنگی کمیته ملی المپیک بررسی شود. دنیا مالی به این موضوع توجه زیادی دارد. گام اول حضور موفق در بازی های آسیایی ناگویا ژاپن و گام دوم برنامه ریزی دقیق و منسجم برای موفقیت در بازی های المپیک 2028 لس آنجلس است.

فوتبال روزانه اینستاگرام
واکنش وزارت ورزش به ناپدید شدن دختر وزنه بردار در اسپانیا

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما