به گزارش مانیبان، دامون خدابنده (رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و انفورماتیک سازمان تامین اجتماعی) از تکمیل فرآیند ارسال نسخه الکترونیکی دارو و خدمات توسط این سازمان از نظر بیمه تکمیلی خبر داد.

وی افزود: فرآیند تسویه آنلاین برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی فرآیندی چند وجهی بین سازمان تامین اجتماعی، بیمه مرکزی، بیمه خصوصی و افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی است که مبتنی بر همکاری و ارسال کلیه اطلاعات نسخه نویسی است. همچنین اطلاع رسانی نسخه های بیمه تکمیلی به طور کامل از طریق این سازمان انجام می شود و با تکمیل فرآیند توسط بیمه مرکزی و بیمه خصوصی، از این پس امکان تسویه حساب دارو برای دارندگان بیمه تکمیلی وجود دارد. فرم به صورت آنلاین ارائه خواهد شد.

خدابنده گفت: مهمترین عامل عدم پرداخت قبوض اینترنتی بیماران دارای بیمه تکمیلی خصوصی، عدم اطلاع رسانی دقیق نسخه ها توسط بیمه مرکزی است و ارائه مدارک به بیمه تکمیلی خصوصی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است که متاسفانه برای آن مشکل وجود دارد. ، در سال های اخیر حق بیمه سایر بیمه شدگان پرداخت نشده است.

رئیس مرکز انفورماتیک، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی افزود: اگرچه ارسال نسخه الکترونیکی دارو و خدمات از ابتدا به صورت 100 درصدی انجام می شود، اما اطلاعات نسخه های «نسخه ای» با نسخه های «نسخه ای» متفاوت است. تحویل.” “. و مهمترین عامل در موضوع پرداخت آنلاین هزینه های بیمه تکمیلی، دریافت اطلاعات نسخه تحویل بیمار توسط بیمه تکمیلی خصوصی است. ارسال اطلاعات نسخه در حوزه درمان غیرمستقیم به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اواسط سال گذشته آغاز شد و تاکنون از طریق جریان داده و از طریق «پرتال داده» به «سامانه سپاس» انجام شده است. ، اما به دلیل نقص در نگاشت کدهای IRC در نسخه الکترونیکی داروها، تمامی نسخه ها در سامانه توصیف شده دریافت نشد.

وی توضیح داد که برخی از اقلام دارویی خارج از چارچوب کدگذاری IRC هستند. وی ادامه داد: در این راستا علیرغم اجرای موفق فنی این مبحث و با توجه به هماهنگی و نظارت مستمر کارشناسان این مرکز، نقشه برداری از کدگذاری IRC با کدگذاری eRx در چند مرحله و مطابق با اقدامات تکمیلی، ارسال موفقیت آمیز داده های نسخه دارویی (Copy delivered) در حال حاضر کامل شده و طبق آخرین آمار، داروها بر اساس این کدگذاری به بیش از 84 درصد رسیده است. این در حالی است که در ابتدای اجرای طرح انتقال داده ها تقریباً 4 درصد و در محله بعدی به حدود 30 درصد رسید.

خدابنده تصریح کرد: از آنجایی که فرآیند تسویه حساب آنلاین برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی فرآیندی چند وجهی بین سازمان تامین اجتماعی، بیمه مرکزی، بیمه های خصوصی و افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی است، اکنون این فرآیند توسط سازمان تامین اجتماعی به طور کامل تکمیل شده است. سازمان امنیت و ارسال کلیه اطلاعات نسخه ها و همچنین اطلاعات نسخه به بیمه تکمیلی به طور کامل از طریق این سازمان انجام می شود و با تکمیل فرآیند توسط بیمه مرکزی و بیمه خصوصی، از این پس امکان تسویه قبض دارو وجود دارد. برای دارندگان بیمه تکمیلی آنلاین) ارائه خواهد شد.

منبع: ایلانا


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما