به گزارش مانیبان به نقل از روابط عمومی اشکودا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«در سایه جنایات دستان کثیف رژیم صهیونیستی در لبنان، زخم دیگری بر دلهای مجروح بشریت افزوده شد.

اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران جنایات فجیع رژیم صهیونیستی در منطقه ضاحیه جنوب لبنان و شهادت مردم بی گناه این منطقه و همچنین دبیرکل حزب الله لبنان را به شدت محکوم می کند. این اقدام نه تنها نقض آشکار حقوق بشر و اصول حقوق بین الملل است، بلکه تهدیدی جدی برای صلح و ثبات در منطقه است.

این فاجعه نه تنها جراحات عمیقی بر جسم و روح انسان وارد می کند، بلکه روح آزادیخواهی و عدالت خواهی را نیز به چالش می کشد. مردم بی گناه، قربانیان جنگ و ناامنی، در محاصره آتش و خون، رویاهای خود را در زیر سایه وحشت و وحشت دفن کردند. این اقدامات نه تنها نقض فاحش اصول حقوق بشر است، بلکه یک جسارت آشکار علیه وجدان جهانی است.

اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران به نمایندگی از وکلای کشور ضمن اعلام همبستگی عمیق خود با خانواده شهدا و ملت لبنان، آماده همکاری با دولت جمهوری اسلامی ایران در دادگاه کیفری بین المللی است. باید علیه نویسندگان و رهبران این جنایات علیه بشریت شکایت کند.

این وظیفه ماست که صدای مظلومان را به گوش جهانیان برسانیم و از نقض حقوق بشر جلوگیری کنیم. ما معتقدیم که هیچ کس نمی تواند از مجازات اعمال خود بگریزد و روزی عدالت بر اتاق های تاریک تاریخ فرود خواهد آمد.

در پایان به قربانیان و شهدای این جنایات درود می‌فرستیم و به همه مستضعفان جهان می‌گوییم: وجدان بیدار جامعه وکالت ایران برای تحقق عدالت و حقیقت با شماست. ما معتقدیم که جامعه بین المللی باید وظایف خود را برای حفظ صلح و امنیت انجام دهد و به حق مردم لبنان برای زندگی در صلح و امنیت احترام بگذارد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما