به گزارش بازتاب آنلاین ایسنا، جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه ای گفت که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان، در صورت پیروزی مجدد در کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری 2024، این کمک ها را به اوکراین خواهد فرستاد. جنگ با روسیه پایان خواهد یافت

در مصاحبه ای با سی ان ان، از بولتون در مورد دیدار اخیر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در روز جمعه سوال شد.

ترامپ در دیدار کوتاه خود با زلنسکی در برج خود در نیویورک بار دیگر تاکید کرد که اگر دوباره رئیس جمهور شود، می تواند به سرعت به توافقی برای پایان دادن به جنگ در اوکراین دست یابد.

بولتون که در دوره ترامپ مشاور امنیت ملی بود، درباره دیدار زلنسکی و ترامپ گفت: به نظر من این دیدار به دلایل سیاسی برگزار شد. وی پیش از این از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاون او دیدار کرده بود.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت: «من معتقدم ترامپ این دیدار را با هدف کاهش نگرانی‌های برخی جمهوری‌خواهان برنامه‌ریزی کرد. جمهوری خواهانی که از ترامپ متنفرند و قصد ندارند در انتخابات به او رای دهند، اما از سوی دیگر نگران رادیکالیسم حزب دموکرات هستند و تصمیم خود را می سنجند.

بولتون ادامه داد: «آنها می‌خواستند این تصویر را از ترامپ ارائه دهند که او اوکراین را به طور کامل رها نمی‌کند و آنقدرها هم بد نخواهد بود». اما من می خواهم این حباب را بشکنم زیرا معتقدم ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات، حمایت آمریکا از اوکراین را متوقف خواهد کرد.

در حالی که جنگ در اوکراین به سومین سالگرد خود نزدیک می شود و هیچ نشانه ای از پایان خود را نشان نمی دهد، زلنسکی تلاش می کند حمایت جمهوری خواهان و دموکرات ها را از اوکراین به دست آورد تا جریان کمک های واشنگتن به کی یف در آینده متوقف نشود.

زلنسکی روز جمعه در بحبوحه اختلافات فزاینده با جمهوری خواهانی که نگران از بین رفتن کمک های نظامی بیشتر آمریکا به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ در نوامبر هستند، با ترامپ دیدار کرد.

قبل از این دیدار، ترامپ در کنار زلنسکی گفت: “ما روابط بسیار خوبی داریم و همانطور که می دانید، من نیز روابط بسیار خوبی با رئیس جمهور پوتین دارم و فکر می کنم اگر برنده شوم، ما (جنگ در اوکراین) را حل خواهیم کرد خیلی سریع “من واقعا فکر می کنم ما می توانیم این کار را انجام دهیم، اما می دانید، تانگو برای دو نفر است.”

رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت: “من فکر می کنم ما موافقیم که جنگ در اوکراین باید متوقف شود، پوتین نمی تواند پیروز شود و اوکراین باید برنده شود و من می خواهم در مورد جزئیات طرح خود با شما صحبت کنم.”

به گزارش گاردین، این دیدار یک ساعته می تواند آخرین فرصت زلنسکی برای جلوگیری از تشدید تنش ها با ترامپ باشد، که بارها از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تمجید کرده و در برخی مواقع گفته است که می خواهد کی یف را مجبور کند به آرامی در مورد آتش بس – تحت هر شرایطی مذاکره کند. – با مسکو کمک به اوکراین را متوقف خواهد کرد.

ترامپ با این اظهارات این سیگنال را فرستاد که پوتین خواهان پایان دادن به جنگ در اوکراین است. بولتون در مصاحبه با سی ان ان در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر گفت که “کاملا” با نظر ترامپ موافق است.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا مدعی شد: «فکر می‌کنم پوتین می‌داند که می‌خواهد جنگ را برای متقاعد کردنش متوقف کند، اگرچه از سال 2014 میزان زمین‌های تحت کنترل روسیه در اوکراین را دو برابر کرده و بهای سنگینی برای آن پرداخته است». اقتصاد باید بهبود یابد. این دقیقاً همان کاری است که او در صورت برقراری آتش‌بس تحت شرایطی که ترامپ درباره آن صحبت می‌کند، انجام خواهد داد.»

310310

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما