سریال تنکخورها و هشت پا بعد از پایان سریال طوبی و غریبه به زودی روی آنتن می رود. تانک خورها سریالی درباره جنگ ایران و عراق است که به مناسبت هفته دفاع مقدس پخش می شود و فیلم هشت پا درباره جوان فقیری است که به تازگی متوجه شده است پدرش ثروتی افسانه ای دارد.

تانک خواران

به گزارش همشهری آنلاین، تانک خورها ساخته پرویز شیخ طادی و تهیه کنندگی ایرج محمدی است. این سریال درباره افراد ناشناخته جنگ است و به اتفاقات کمتر شنیده شده جنگ می پردازد. در تانک خورها چندین داستان در کنار هم روایت می شود و ایرج محمدی در گفت وگویی موضوع اصلی آن را خط پیشرفت و تولید در دوره ای از جنگ در سال های 59 و 60 دانست و گفت: در آن زمان، بچه های رزمنده فاقد تجهیزات دفاعی بودند.» تمام داستان بر این اساس است که جوانان آن زمان چه ابتکارات و نوآوری هایی می توانستند از کشور دفاع کنند. این توانایی در بخش زرهی ایجاد شد و کمتر به این موضوع پرداخته شده است. شروع داستان ما جوانانی است که وارد دفاع مقدس می شوند.

این سریال که آرش مجیدی، سروش جمشیدی، بهراد خرازی، علیرضا استادی، احمد نجفی و ثریا قاسمی بازیگران آن هستند، کمدی نیست و یازده ماه طول کشید. محمدی که تهیه کنندگی سریال های خانه به دوش، بزنگاه، نرگس، موده گریخت، زن بابا و عظیم دوش را نیز برعهده دارد، گفت: برای جذابیت بیشتر کار از ژانرهای مختلف خانوادگی و دفاع مقدس استفاده کردیم. این سریال یک سریال چند ژانر است زیرا ما دو یا سه ژانر را با هم ترکیب کردیم.

نقطه اتصال این ژانرها خط پیشرفت و نوآوری رزمندگان در شهر و میدان نبرد است. در این سریال از نگاه شخصیت اول شروع کردیم و به دیدگاه دانای کل رسیدیم. رگه هایی از طنز در سریال دیده می شود. یکی دو نفر از شخصیت های ما دارای حس شوخ طبعی هستند که فضا را دلپذیر و شیرین می کند. این سریال درام های خانوادگی دارد و نبرد داشته ها و نداشته ها در دفاع از مقدسات را به تصویر می کشد.

در برخی رسانه ها تانک خورها داستان گردان 77 خراسان است اما محمدی این موضوع را تکذیب کرد و گفت این سریال نه شخصیت خاصی دارد و نه گردان یا گروهان خاص. این سریال هر شب ساعت 20:30 بعد از غریبه از شبکه سه پخش می شود.

پخش 2 سریال جدید; تانک خوارها و اختاپوس ها

اختاپوس

هشتپا سریال دیگری است که به زودی بعد از سریال طوبی پخش می شود. کارگردان این سریال احمد معظمی است که سریال «بازپرس» با بازی مهدی فخیم زاده، محسن قصابیان، پوراندخت محیمان و فریبا کوثری را کارگردانی کرده است.

هشتپا یک داستان کارگاهی است. او در حین بررسی قتل یک مرد ثروتمند به مظنون اصلی پرونده یعنی سعید می رسد و سعی می کند این پرونده پیچیده را حل کند. سعید چنگیزیان که اخیرا در این سریال نقش او را بازی کرده است زخم کاری دیده ایم، نقش این کارآگاه را بازی می کند و محمدرضا اکبری، مینا وحید، افشانا شیره آزاد، احمد نجفی، کمند امیرسلیمانی، سپند امیرسلیمانی و ایوب آقاخانی دیگر بازیگران این سریال هستند.

هشت پا در 20 قسمت محصول مشترک سیمافیلم و ناجی هنر توسط موسسه فرهنگی هنری وصاف صبا تولید شده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما