شبکه پویا مدت ها کارتون ببایی را برای کودکان پخش می کرد که نکات آموزشی داشت اما سبک زندگی و مدل شخصیتی این کارتون اصلا ایرانی نیست چه برسد به اسلامی. مدتی است که از این انیمیشن فیلمی به نام «بابای قهرمان» ساخته می شود که توسط شبکه های پویا و امید تبلیغ می شود.

به گزارش جوان، به تازگی کلیپی در شبکه های مجازی منتشر شده است که مسافران ایرانی در پرواز به دبی با آهنگ ببای چه مهربان که همگی بالغ و بی حجاب هستند می خوانند. این تلنگر نشان می دهد که کارتون ببایی و آهنگ آن که به همت متولیان فرهنگی کشور تبدیل به فیلم سینمایی شده و در حال پخش است، تاثیر فرهنگی داشته است، چرا که در برنامه های مختلف با هزینه های هنگفت برای رکوردشکنی تبلیغ شده است. . .

جای تامل است که چرا رسانه ملی با وجود این همه الگوی خوب برای کودکان و نوجوانان، یک بره را قهرمان بچه ها کند و بچه ها را با آن همه آهنگ و آهنگ و هیجان مجری ها به رفتن و تماشای فیلم علاقه مند کند!

واقعا این بره چی داره که بچه ها باید ازش الگو بگیرن؟! آیا الگوی فرزندان ما باید بره ای با این همه نماد و الگوهای واقعی باشد؟ شخصیتی که طرز لباس پوشیدنش نه ایرانی است و نه مسلمان! مجری شبکه پویا در این مدت با شور و شوق از این عروسک تعریف و تبلیغ می کند و حتی به شخصیت احسان می گوید: تو بازیگری و احترام به بازیگر واجب است! راستی این چه سمی است که قرار است به بچه ها منتقل شود؟ این مدل خراب فقط بره ای است که عروسک گردانش وسط شعر و آواز به رقص در می آورد!

حقیقت این است که شبکه نفوذ با این عروسک خودنمایی کرد تا مدلی جدید در انیمیشن به کودکان ارائه کند، فیلمی که تقریباً کپی برداری از Zootopia و چند انیمیشن خارجی است.

حجت الاسلام سالک می گوید: سال ها پیش موضوع عجیبی در مجلس مطرح شد؛ چرا برنامه چهار ساله مبصر که از تلویزیون پخش می شود و مثلاً برنامه طنزی است نماد یک دانش آموز کسل کننده ایرانی است و یک مرد بالغ با ریش و کت و شلوار در بین کودکان و نوجوانان ناتوان است. برای انجام ساده ترین کارهای تحصیلی و در عین حال کارتون ژاپنی «ای.کی.یوسان» پخش می شود. ممکن بود و پسر باهوش و باهوشی را نشان داد که ناخودآگاه گفت ایرانی ها نسبت به خارجی ها از درک چیزها ناتوان هستند! شاید در نگاه اول فقط یک چیدمان تصادفی بود اما با پیگیری های آن زمان مشخص شد که مسئول پخش این شبکه فردی بهایی بوده و این کار عمدی انجام شده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما