به گزارش بازتاب آنلاین، در بررسی دوربین های مداربسته ساختمان مشخص شد زنی به بهانه گرفتن حلوای نذری به منزل مقتول رفته و همزمان سه مرد به زور وارد منزل مقتول شده اند.

روزنامه ایران نوشت: متعاقباً مشخص شد مقتول با فردی به نام سعید اختلاف مالی داشته است که وی را دستگیر کردند و او اعتراف کرد که با گرفتن سفته از مقتول می‌خواهد بدهی ۲۴ میلیاردی خود را پس بگیرد. اما او در قتل نقشی نداشت و برادرش به همراه چند نفر دیگر به خانه مقتول رفته بودند.
با دستگیری همدستان متهم و تکمیل تحقیقات، پرونده به شعبه ۲ بازپرسی دادگاه کیفری یک استان تهران منتقل شد.
اولین جلسه دادگاه
در ابتدای این دیدار مادر مقتول در جایگاه شاهد قرار گرفت و خواستار قصاص و اشد مجازات برای متهم شد.
همچنین رضا 27 ساله برادر سعید که متهم ردیف اول این پرونده بود گفت: برادرم چند میلیارد پول به متوفی داده بود و چون مدرکی نداشت نتوانست پولش را پس بگیرد. ” من موافقت کردم که با ورود به خانه از او یک IOU بگیرم. روز حادثه وکیلی که دوست برادرم بود به بهانه گرفتن حلوای نذری از مقتول خواست در را باز کند، سپس به زور وارد شدیم. اما وقتی دیدم مقاومت می کند و سر و صدا می کند دهان و دستش را با روسری پوشانده و دوستم کریم که پرستار است. یکی یکی از بیمارستان ها به او آمپول تزریق کرد تا نتواند مقاومت کند و از او اثر انگشت گرفت. اما بعد از چند دقیقه متوجه شدم که او دیگر مقاومت نمی کند و مرده است.

قضات پس از دفاع از دیگر متهمان به دادگاه آمدند و با توجه به شواهد موجود در پرونده، رضا را به اتهام قتل ردیف اول به 13 سال حبس و 30 ضربه شلاق محکوم کردند. کریم، متهم ردیف دوم نیز به اتهام سرقت و قتل به ۲۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. سایر متهمان نیز به زندان، تبعید و شلاق محکوم شدند.
اما با توجه به اعتراض متهمان به رای صادره، پرونده در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و آنها به دلیل نقص در تحقیقات، احکام صادره را تایید نکردند و خواستار اعاده دادرسی شدند.
به این ترتیب متهمان بار دیگر در شعبه دوم بازپرسی دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کردند.

جلسه دوم دادگاه
در این جلسه مادر مقتول بر انتقام جویی قاتلان پسرش تاکید کرد.
همچنین گزارش کمیسیون پنج نفره پزشکی قانونی قرائت و اعلام شد که علت فوت فشار بر عناصر حیاتی گردن همانطور که قبلا اعلام شده بود، نبود بلکه عواملی مانند عواطف، بالا و پایین رفتن پتاسیم و آریتمی های قلبی تا عوارض قلبی و در نهایت مرگ.
سپس وکیل ولی دم به جایگاه شاهد رفت و گفت: طبق گزارش اخیر پزشکی قانونی معتقدیم عوامل ذکر شده نوعاً کشنده بوده است و از آنجایی که کریم با علم پرستاری آشنا بود، خواستار قصاص و اشد مجازات برای همه متهمان هستیم. “
در ادامه سعید که متهم به طراحی قتل بود به جایگاه شاهد رفت و گفت: ما قصد کشتن آن مرحوم را نداشتیم. اگر بمیرد، سفته ها اثری نداشت.

بعداً برادرش رضا به جایگاه شاهد آمد و اتهام خود را رد کرد و گفت: چون متوفی قوی بود و فریاد می زد، مجبور شدیم دهانش را با روسری بپوشانیم و آمپول بزنیم تا این کار را نکند دعوا کرد اما دیدیم که نفس نمی‌کشد و کریم سعی کرد او را زنده کند. اما او مرد و ما فرار کردیم.
سپس کریم صحبت های سعید و رضا را تایید کرد و به داوران گفت: تمام تلاشم را کردم تا آن مرحوم را زنده کنم اما نشد. من البته اتهامم را نمی پذیرم، اگر دوز دارو را افزایش می دادم شاید کمتر مقاومت می کرد و این اتفاق نمی افتاد و قبول دارم که در نهایت کار را از دست دادم و اتهام او را نیز نپذیرفت .
در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد دادگاه شدند.

23302

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما