بعدی- فال گرفتن از آثار ادبی یکی از باورهای قدیمی این کشور است. با گذشت زمان، ساکنان این سرزمین ها شروع به صحبت در مورد نویسندگانی کردند که فکر می کردند حق دارند صحبت کنند. اما با گذشت زمان تنها حافظ در فرهنگ عامه ما ماندگار شد.

با ما به این کینه بیا مرز
شما حق دارید برای مدت طولانی صحبت کنید

به نصیحت قابیل توجه کن
از آن جواهر گنج تو

پس چه زمانی با رندان مقابله خواهید کرد؟
در آفتاب و مه آینه ای داری

باد رندان میگوی شیخ و هش در
شما از قضاوت خدا کینه دارید

تو از نفس آتشین من نمی ترسی
میدونی که شنل پشمینه داری

به فریاد مستی بیچاره ها
تو از خدا متنفری

زیباتر از شعر حافظ ندیده ام
به قرآن روی سینه ات

فرهنگ لغت: در; مروارید

تعبیر عرفانی:

1- چرا ناسازگار و لجباز هستید؟ چه اتفاقی افتاد؟ دنیا به پایان نرسیده است! هر چقدر هم که خودکفا و بخشنده باشید، خداوند بیشتر به شما کمک می کند. از لجبازی دست بردارید و برای وضعیت بهتر برنامه ریزی درستی داشته باشید. حتی اگر در این مورد با شما موافقم، بخشش کلید هر موفقیتی است.

2- زندگی نسبتاً خوبی دارید ولی متأسفانه خرج نمی کنید و انفاق کم می کنید، در حالی که با شکرگزاری نعمت ها، برکات شما افزایش می یابد. اگر می خواهید شاد باشید، به دیگران کمک کنید و به آنها کمک کنید، به خصوص اگر فرد شایسته و شریفی در کنار شما زندگی می کند. کمکش کن به نحوی که به او آسیبی نرسد.

تفسیر شعر:

لجبازی شما غیر ضروری است. نیت ها را کنار بگذارید و به توصیه بزرگان گوش فرا دهید، به جای آزمایش از تجربیات دیگران درس بگیرید. از تهمت زدن به دوستان بپرهیزید مهر و عشق را از بین می برد. راه حل شما این است که برای سلامتی دیگران دعا کنید. پس اطرافیانتان را نادیده نگیرید و از حق حرف زدن خود صرف نظر نکنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما