به گزارش بازتاب آنلاین، رامین بقایی، جراح قلب درباره تاثیر احساسات بر عملکرد قلب گفت: از دو منظر می توان به قلب نگاه کرد. یکی این یک نمای اندامی و مقطعی و همچنین یک نمای غیر ارگانیک است که زمانی ماوراء طبیعی تلقی می شد و اکنون تصوری است که قلب از احساسات و عواطف دریافت می کند. ثابت شده است که عملکرد قلب در حالات مختلف روانی افراد متفاوت است. وقتی به شما یک خبر خوب می گویند، قلب شما می تپد و احساس خوبی دارید و قلب بهتر عمل می کند. برعکس، شنیدن اخبار بد می تواند آنقدر روی شما تاثیر بگذارد که حتی باعث حمله قلبی شود.

باشگاه خبرنگاران نوشت: وی درباره انجام عمل قلب در گذشته و امروز گفت: زمانی که ما تازه شروع کردیم هنوز بیمارانی بودند که برای عمل قلب به خارج از کشور می رفتند، امروز دیگر این اتفاق نمی افتد و حتی می توان گفت که این کار برعکس شده است. “

این جراح قلب ادامه داد: پیشرفت‌ها در این زمینه بسیار چشمگیر بوده است و ما تا حد زیادی مدیون پیشرفت تکنولوژی هستیم، همانطور که دنیا در این 24 سال چهره‌های جدیدی پیدا کرده است، انقلابی در حوزه قلب رخ داده است . پزشکان این رشته از علم روز آگاه هستند و ما تکنولوژی روز داریم. هر ماه موضوع جدیدی مطرح می شود که باید سعی کنیم آن را در اختیار همشهریان خود قرار دهیم و از آن استفاده کنیم.

رامین بقایی علائم بیماری قلبی را تشریح کرد: یکی یکی از این علائم درد قفسه سینه است. هر درد قفسه سینه که از شکم به سمت بالا ایجاد می شود و ادامه می یابد، از جمله در ناحیه گردن، فک و شانه، به ویژه در افراد بالای 40 یا 45 سال، ممکن است منشأ قلبی داشته باشد. تنگی نفس و تنگی نفس در حین فعالیت و همچنین احساس ناخوشایند ضربان قلب نیز می تواند به عنوان علائم مهم توصیف شود.

وی افزود: باید بدانیم که برخی از بیماری های قلبی در برخی افراد علامتی ایجاد نمی کند. افراد مبتلا به دیابت یا افراد سیگاری این موضوع را جدی می گیرند. در این دو گروه، بیماری قلبی ممکن است پیشرفت کند و علامتی نداشته باشد.

این جراح قلب تاکید کرد: اگر زمینه ای داریم که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را برای ما افزایش می دهد مانند عوامل ارثی، دیابت، استعمال دخانیات، چاقی، فشار خون بالا، سطح چربی خون و استرس بالا، در این موارد حتما باید انجام شود. از 40 سالگی بهتر است معاینه اولیه را انجام دهیم حتی اگر مشکلی نداشته باشیم.

۴۷۴۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما