وحید محمود از قره باغ; اگرچه زمان برخی از مشکلات و سختی ها را حل یا برطرف می کند، اما گذشت زمان نه تنها بسیاری از کارها را آسان می کند، بلکه باعث مشکلات بیشتر و البته سردرگمی می شود. به عبارت دیگر تأثیر زمان بر مقولات همیشه یکسان نیست و این هنر بشری است که با در نظر گرفتن شرایط خاص آن رویداد، هر مشکلی را حل کند. این خلقت فقط یک جهان محدود نیست. به شرطی که جهان بینی خودش را داشته باشد.

از طرف دیگر، اگر واقعاً با کسی یا چیزی مشکل داریم، می توانیم یک بار و به احتمال زیاد برای همیشه آن را برطرف کنیم. شاید این تصمیم جدی و بسیار بزرگ به نظر برسد، اما جدیت تنها فرصتی نیست که کائنات برای ما در نظر گرفته است. چون به ما این حق را می دهد که یک بار در این دنیا زندگی کنیم. مطمئنا تصمیم ما بزرگتر از نقشه این جهان نیست. علاوه بر این، لحظات ناگوار یک فرد اغلب به دلیل عدم قطعیت ها و تعریف های بی مورد در زندگی او است.

شکل 1. هنر حل مسئله

مسیر زندگی انسان با قدم زدن در مسیر صعود به کوه تفاوت چندانی ندارد. برخی از افراد با صرف نظر از رسیدن به ارتفاع یا حتی یک محدوده، خود را محدود می کنند. غافل از این هستند که وقتی قدم های بعدی بردارند دنیای بزرگتری را در مقابل خود خواهند دید. باید گفت که حل مشکلات موجود امروز دنیایی جدید و متفاوت را برای ما به ارمغان می آورد. افراد موفق با مهارت های حل مسئله آشنا هستند. آنها هر روز در حال یادگیری و پیشرفت هستند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما