کمبود وقت آزاد و مشغله کاری باعث می شود زمان کمتری را برای خرید روزانه صرف کنیم و هر بار که به فروشگاه می رویم تلاش بیشتری برای خرید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته ای خود به صورت عمده انجام دهیم. با این حال، خرید عمده ممکن است باعث شود که در نگهداری بسیاری از غذاها و سبزیجات به خصوص گوشت تازه با مشکل مواجه شویم.

به گزارش همشهری آنلاین، اگر در این زمینه مشکل دارید، باید کمی وقت بگذارید و این مقاله را مطالعه کنید زیرا این مقاله ساده ترین راه ها را برای نگهداری گوشت برای بیش از یک هفته بدون تلاش زیاد در اختیار شما قرار می دهد. گوشت باید حداقل به مدت یک هفته نگهداری شود تا تازگی خود را حفظ کرده و از فساد آن جلوگیری شود.

به تازگی آن کمک می کند و ما را از عفونت های ناشی از خوردن گوشت گندیده دور نگه می دارد. در این مقاله درباره 6 روش موثر برای سالم و خوشمزه نگه داشتن گوشت برای بیش از یک هفته صحبت کردیم.

منجمد کردن

منجمد کردن یکی یکی از رایج ترین و موثرترین روش های نگهداری گوشت است. بشویید، با ادویه جات ترشی جات و سبزی های خشک ترشی کنید، در فویل پلاستیکی یا آلومینیومی بپیچید و در یک کیسه فریزر دربسته قرار دهید تا قرار گرفتن در معرض هوا به حداقل برسد. یک راه ساده برای تازه نگه داشتن گوشت، انجماد است که رشد باکتری ها را متوقف می کند و کیفیت گوشت را برای چندین ماه حفظ می کند.

خشک کردن

بعد از تمیز کردن گوشت و مرینیت کردن آن با ادویه و سبزی، آن را بپزید یا آبکش کنید و در ظرف در بسته نگهداری کنید. خشک کردن گوشت شامل حذف رطوبت برای جلوگیری از رشد باکتری است. گوشت های خشک ماندگاری طولانی دارند. اگر به درستی خشک شوند و در یک ظرف در بسته نگهداری شوند، می توانند چندین ماه دوام بیاورند.

نمک زدن

پختن گوشت با نمک رطوبت را از بین می برد و از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. می‌توانید با استفاده از نمک مستقیم روی گوشت، گوشت را خشک کنید، یا می‌توانید گوشت را خیس کنید، که شامل خیساندن گوشت در آب نمک است. گوشت های شور بسته به روش نگهداری می توانند هفته ها یا ماه ها دوام بیاورند. این تکنیک همچنین طعم را افزایش می دهد.

مرینیت کنید

خیساندن گوشت در محلول نمک و زردچوبه نیز می تواند آن را برای بیش از یک هفته تازه نگه دارد. اما برای حفظ تازگی گوشت باید آن را در دمای مناسب منجمد کرد.

تخمیر

تخمیر گوشت شامل استفاده از باکتری های مفید برای ایجاد یک محیط اسیدی است که از فساد آن جلوگیری می کند. این روش بیشتر در سوسیس و کالباس هایی مانند سالامی یا ساکاک که تخمیر و خشک می شوند رایج است. گوشت های تخمیر شده اگر به درستی در جای خشک و خنک نگهداری شوند می توانند هفته ها یا حتی ماه ها دوام بیاورند. آنها همچنین طعم و بافت منحصر به فردی ایجاد می کنند.

هوا را از بسته گوشت خارج کنید

وکیوم هوا را از بسته خارج می کند تا ماندگاری گوشت را افزایش دهد. می توانید بسته گوشت تازه پخته شده را با جاروبرقی بکشید (هوا را از بسته گوشت خارج کنید). گوشت بسته بندی شده در خلاء در مقایسه با روش های سنتی نگهداری می تواند به میزان قابل توجهی در یخچال (1-2 هفته) و فریزر (تا 2-3 سال) دوام بیشتری داشته باشد.

راه حل

ذخیره سازی موثر گوشت می تواند ضایعات را کاهش دهد و اطمینان حاصل کند که همیشه گزینه های خوشمزه ای دارید. هر روش فواید و کاربردهای ایده آل خود را دارد. بنابراین در نظر بگیرید که چه چیزی برای سبک زندگی و نیازهای آشپزی شما مناسب است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما