به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، چاپ 500 ساله «آلبرشت دورر» استاد رنسانس شمالی که از زباله دانی نجات یافته بود به حراج گذاشته شد و به قیمت 44 هزار و 800 دلار فروخته شد.

به گزارش ایسنا به نقل از آرت نت، فردی به نام «مت وینتر» در دوران کودکی خود علاقه مند به جستجوی عتیقه جات در کنت جنوب شرقی انگلستان بود. وینتر توضیح داد که یک روز بعد از ظهر یک چاپ قدیمی پیدا کرد که ظاهر خوبی داشت و آن را به خانه برد. برای بیش از یک دهه، وینتر چاپ را همراه با دیگر عتیقه‌هایی که نجات داده است، در کمد نگه می‌دارد.

در ابتدای سال او این چاپ را در یک حراجی برای ارزیابی به کارشناسان ارائه کرد و مشخص شد که این چاپ در واقع یک اثر هنری از آلبرشت دورر است.

با مقایسه این چاپ با سه اثر مشابه در مجموعه موزه بریتانیا، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که نام این اثر هنری شوالیه، مرگ و شیطان (1513) است. کارشناسان ارزش این تابلو را 13 تا 26 هزار دلار تخمین زده بودند که در نهایت تقریباً دو برابر قیمت تخمینی فروخته شد.

چاپی از سال 1515 که در سال 2013 در حراج کریستی نیویورک به قیمت 866500 دلار فروخته شد، گران ترین اثر دورر به حساب می آید.

دورر تا پایان عمر خود تقریباً 1200 اثر خلق کرد. نقاشی ها و حکاکی های او بر روی چوب و مس در موزه های بزرگ دنیا به نمایش گذاشته شده است. هنر او حتی روی اسکناس پنج مارکی جمهوری فدرال آلمان نیز به چشم می خورد. او در 6 آوریل 1528 بر اثر مالاریا در نورنبرگ درگذشت

۲۴۵۲۴۵

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما