مدیرعامل استلانتیس ؛ صنعت خودرو وارد فاز تنازع برای بقا شده است

Stellantis در ایالات متحده با چالش هایی روبرو است، اما مشکلات آن به این کشور محدود نمی شود. در اروپا، قانونگذاران قوانین سخت گیرانه تری را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای وضع کرده اند و دولت ها یارانه خودروهای برقی را کاهش یا حذف می کنند. این شرایط منجر به مشکلات جدی برای خودروسازانی مانند Stellantis شده است.

تاثیر قوانین سختگیرانه بر بازار خودروهای الکتریکی

طبق آخرین گزارش خودرو، استانداردهای جدید اروپا از سال 2025 نیاز به کاهش بیشتر انتشار آلاینده ها در خودروهای جدید را ایجاب می کند. در همین حال، خودروهای برقی گران‌تر از خودروهای بنزینی باقی می‌مانند و خودروسازان در معرض جریمه‌های سنگینی هستند مگر اینکه بتوانند سهم بیشتری از بازار را به خودروهای برقی اختصاص دهند.

کارلوس تاوارس، مدیر کل Stellantis در رابطه با این شرایط اظهار داشت: «دولت ها تصمیم گرفته اند یارانه خرید را کاهش دهند که بر بازار خودروهای برقی تأثیر گذاشته است. صنعت خودرو وارد حالت مبارزه برای بقا شده است و ما از مرحله ترس عبور کرده ایم. ما نمی توانیم شکایت کنیم یا شک کنیم، ما باید تلاش خود را روی بقا متمرکز کنیم. برای زنده ماندن، ما نیاز به دستیابی به برابری هزینه بین وسایل نقلیه الکتریکی و احتراق داخلی داریم، اما شرایط منطقه این هدف را پیچیده کرده است.

کاهش تقاضا برای خودروهای برقی و توقف تولید

کاهش تقاضا برای خودروهای برقی به حدی است که تولید فیات 500e به مدت چهار هفته به دلیل کاهش فروش متوقف شده است. طبق آمار انجمن سازندگان خودرو اروپا (ACEA)، سهم بازار خودروهای تمام الکتریکی از 14.3 درصد به 13.8 درصد در هفت ماهه اول سال 2024 کاهش یافته است.

مدیرعامل استلانتیس ؛ صنعت خودرو وارد فاز تنازع برای بقا شده است
مدیرعامل استلانتیس ؛ صنعت خودرو وارد فاز تنازع برای بقا شده است

چالش های جدید برای دستیابی به اهداف زیست محیطی

علیرغم کاهش تقاضا، تاوارس از اتحادیه اروپا درخواست نکرده است که مقررات جدید CO2 را به تعویق بیندازد. وی در این خصوص تصریح کرد: خودروهای من آماده هستند، کارمندانم و کارخانه های ما نیز آماده هستند، چرا باید قوانین به تعویق بیفتد، آیا تغییر اقلیم دیگر مشکلی ندارد؟

اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال 2035 فروش خودروهایی با موتورهای آلاینده را ممنوع کند، اما احتمالاً به خودروهایی که از سوخت های مصنوعی بدون کربن استفاده می کنند اجازه می دهد در بازار باقی بمانند. این تصمیمات اروپایی تأثیرات جهانی خواهد داشت. چرا که عدم امکان فروش خودروهای بنزینی در اتحادیه اروپا می تواند به معنای پایان تولید آنها در سراسر جهان باشد.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما