سوپ نخود فرنگی یک غذای جنوبی ساده و خوشمزه است. این غذای مقوی در سفرهای سنتی در زمستان با گوشت و آبگوشت سرو می شود. در گذشته، نخود یک غذای خیابانی بود که در گاری های قدیمی در نزدیکی پارک های شهر فروخته می شد.

نخود آب یکی یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که به درمان سرماخوردگی کمک می کند. اگر به طعم سوپ علاقه ندارید؛ با این حال، اگر هوس غذای گرم دارید، نخود فرنگی را امتحان کنید. در این مطلب طرز تهیه نخود سوخاری یکشنبه را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه آب نخود

آب نخود یک غذای ساده و مقوی است که به درمان سرماخوردگی کمک می کند. این غذا از ترکیب نخود، بلغور گندم و پیاز تهیه می شود. در این روش تهیه از آب قلم برای تهیه آب نخود استفاده نمی شود. می توانید در حین افزودن آب به قابلمه نخود، آب قلم را اضافه کنید. زمان تهیه نخود با آب مداد 90 تا 60 دقیقه است. البته اگر نخود را از شب قبل از تهیه آب نخود در آب خیس کنید، تورم آن برطرف می شود.

مواد اولیه برای تهیه نخود آبی:

این مقدار مواد برای 2 تا 3 نفر مناسب است.

در فر: اگر نخود را از شب قبل خیس نکردید، چند دقیقه در آب بجوشانید و آبکش کنید. این کار تا حد زیادی تورم نخود را از بین می برد.

مراحل تهیه آب نخود

1. در اولین مرحله از تهیه نخود سوخاری یکشنبه، پیاز را پوست گرفته و بشویید. پیاز را ریز خرد کنید. یک تابه با اندازه متوسط ​​انتخاب کنید، مقداری روغن در آن بریزید. پیاز را در تابه تفت دهید تا قهوه ای طلایی شود و بوی خامی آن گرفته شود.

2. سیر را پوست بگیرید و با پرس سیر یا دنده های ریز رنده شده خرد کنید. سیر له شده را به پیاز تفت داده شده اضافه کنید. بعد از تفت دادن سیر، ادویه ها را به سیر و پیاز اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا سیر و پیاز طعم ادویه را به خود بگیرند.

3. نخود و بلغور گندم را که از قبل خیس کرده اید به تابه اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند.

فوتوفن: افزودن بلغور گندم به آب نخود باعث تیره شدن آب می شود.

4. در این مرحله مقداری آب به تابه اضافه کنید و اجازه دهید نخود آرام آرام بپزد و نرم شود.

فر عکس: اگر می خواهید نخودتان با آب پخته شود. در این مرحله آب مداد را به تابه اضافه کنید و حرارت تابه را کم کنید. نخود را بپزیم و نرم کنیم.

5. در نهایت نخود را با آبلیموی تازه سرو کنید. این غذای خوشمزه را می توانید با نان یا آبگوشت میل کنید.

Photobake: در مرحله آخر قبل از سرو نخود آب را میل کنید. اگر طعمش را دوست دارید نبود چاشنی را با اضافه کردن نمک و فلفل تنظیم کنید.

برای تهیه نخود می توانید از آب یا آب مرغ استفاده کنید. آب مرغ طعم آن را غنی تر و لذیذتر می کند.

خواص آب نخود

آب نخود سرشار از کلسیم است که به تقویت عضلات کمک می کند.

آهن موجود در نخود آبی نقش مهمی در کاهش کم خونی دارد.

این ماده غذایی با داشتن فیبر بالا از یبوست جلوگیری می کند.

ویتامین موجود در این غذا به رفع خستگی کمک می کند.

مصرف این غذا برای سرماخوردگی مفید است.

حرف آخر

آب نخود یک غذای ساده و مقوی است که با نخود و بلغور گندم تهیه می شود. زمان پخت این غذای خوشمزه 60 تا 90 دقیقه است. نخود را با جعفری تازه و آب لیمو سرو کنید. اگر احساس خستگی می کنید؛ یک کاسه نخود داغ آماده کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

منبع: بازتاب آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما