با تغییر فصل و سردتر شدن هوا، این احتمال وجود دارد که اختلالات کوچک و قابل توجهی در زندگی متاثر از تکنولوژی رخ دهد، به عنوان مثال، گاهی اوقات فناوری های موجود مانند تلفن های همراه ممکن است با تحت تأثیر قرار گرفتن هوای سرد کارایی خود را از دست بدهند.

به گزارش ایسنا، با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از تلفن همراه در موقعیت ها و زمان های مختلف افزایش یافته و به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی کاربران تبدیل شده است.

سرما و گرما به نوعی روی عملکرد گوشی موبایل تاثیر می گذارد. هر قسمت از تلفن همراه که هر روز استفاده می شود، توانایی عملکرد در درجه خاصی از گرما یا سرما را دارد. اگر دمای هوا از آستانه تحمل قطعه سخت افزاری بیشتر یا کمتر شود، در ابتدا شاهد ایراد در قطعه خواهیم بود و در نهایت قطعه مورد نظر از کار می افتد. این نقص ممکن است به طور موقت تا زمانی که دمای هوا به شکاف یاتاقان قطعه برگردد ادامه یابد یا ممکن است باعث خرابی دائمی قطعه مورد نظر شود. به همین دلیل ممکن است به دلیل تغییرات فصلی و سردی هوا، اختلالات جزئی یا حتی قابل توجهی در زندگی روزمره کاربران ایجاد شود. به عنوان مثال تاخیر در پروازهای قطار و هواپیما، تعطیلی مدارس و بسته شدن جاده ها از جمله این موارد هستند. علاوه بر این، گاهی اوقات فناوری های موجود تحت تأثیر هوای سرد قرار می گیرند و تحت تأثیر آن کارایی خود را از دست می دهند. باتری ها، نمایشگرها و حسگرها اجزای سبک وزنی هستند که به ما کمک می کنند زندگی مدرن خود را داشته باشیم، اما در هوای سرد ممکن است آسیب ببینند و شما می توانید با رعایت نکاتی از این امر جلوگیری کنید.

باتری

ابتدا کاربران باید بدانند که چه نوع باتری در گوشی خود وجود دارد و با استفاده از مشخصات فنی گوشی خود در وب سایت و یا اطلاعات لازم در جعبه گوشی به این موضوع پی ببرند و یا در صورت دسترسی به باتری، این اطلاعات معمولاً روی خود باتری موجود است. بسیاری از تولید کنندگان در حال حاضر از باتری های لیتیوم یونی (همچنین به عنوان باتری های لیتیوم یون یا LIB) استفاده می کنند. اندازه این باتری‌ها متفاوت است، اما بیشتر باتری‌های گوشی‌های هوشمند اندازه کوچک و مستطیلی دارند. باتری های لیتیوم پلیمری نیز در برخی از گوشی های هوشمند استفاده می شود.

به طور خلاصه در مورد نحوه عملکرد باتری های لیتیوم یونی می توان گفت که باتری های لیتیوم یونی با حرکت یون ها بین قطب های منفی و مثبت برای شارژ یا دشارژ کار می کنند. آب و هوا یا بهتر است بگوییم دما می تواند بر نحوه حرکت یون ها بین الکترودها تأثیر بگذارد. اگر هوا خیلی سرد شود، یون‌ها حرکت نمی‌کنند و باتری کار نمی‌کند، اما نکته اینجاست که باید واقعاً خیلی سرد باشد تا این اتفاق بیفتد.

کارایی باتری های لیتیوم یونی در دماهای مختلف به گونه ای است که در دمای زیر 40 درجه سانتی گراد زیر صفر فعالیت باتری متوقف می شود و در دمای زیر 20 درجه سانتی گراد زیر صفر باتری های لیتیوم یون درصدی از شارژ خود را از دست می دهند. از 0 درجه سانتی گراد باتری لیتیوم یونی بدون هیچ مشکلی شارژ می شود، در دمای بالای 45 درجه سانتی گراد باید از شارژ باتری های لیتیوم یون در دمای بالای 60 درجه سانتی گراد خودداری کنید. ، باتری لیتیوم یون شروع به تخلیه می کند.

صفحه نمایش

باتری‌ها در هوای بسیار سرد غیرقابل اعتماد بودند و نمایشگرها مشابه باتری‌ها عمل می‌کردند. صفحه نمایش های LCD بخشی جدایی ناپذیر از تلفن ها، تبلت ها، لپ تاپ ها، دوربین های دیجیتال، ساعت های هوشمند، GPS خودرو و سیستم های کنترل ما هستند. ال سی دی ها از لایه ای شامل میلیون ها پیکسل رنگی تشکیل شده اند که هر کدام توسط یک ترانزیستور جداگانه کنترل می شوند. هنگامی که صفحه نمایش روشن می شود، کریستال های مایع نور پلاریزه را می چرخانند و این چرخش پیکسل ها را روشن یا خاموش می کند. به این ترتیب میلیون ها پیکسل تمام رنگ های یک تصویر را نمایش می دهند.

راه حلی برای محافظت از گوشی در برابر سرما

با این حال، فناوری LCD در هوای خیلی گرم یا خیلی سرد عملکرد خوبی ندارد. بهترین عملکرد کریستال های مایع در محدوده دمایی 0 تا 50 درجه سانتیگراد است. در دماهای پایین تر، زمان پاسخ سیگنال الکتریکی به انتقال پیکسل کندتر خواهد بود و باعث می شود تصویر تار به نظر برسد. بنابراین با توجه به موارد فوق توصیه می شود قبل از بیرون رفتن گوشی خود را شارژ کنید زیرا اگر ظرفیت باتری گوشی شما زیر 50 درصد باشد ممکن است در اثر سرما به سرعت به صفر نزدیک شود. بنابراین، برای جلوگیری از خاموش شدن گوشی، قبل از خروج از محل کار یا خانه آن را شارژ کنید.

همچنین برای صرفه جویی در مصرف باتری و افزایش عمر باتری در هوای سرد می توانید تنظیمات گوشی خود را تغییر دهید تا باتری کمتری مصرف شود. برای صرفه جویی در مصرف برق، همه برنامه های اضافی را ببندید تا باتری گوشی شما بعداً خالی شود. گوشی خود را در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی یا حالت کم مصرف قرار دهید تا باتری کمتری مصرف شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، اگر نگران خالی شدن باتری گوشی در هوای سرد و تاثیر سرمای هوا بر روی باتری گوشی هستید، می توانید گوشی را خاموش کنید. خاموش کردن آن در زمانی که کاری با گوشی خود ندارید یک راه حل عالی برای حفظ شارژ باتری خواهد بود و در صورت نیاز می توانید آن را روشن کنید تا باتری کمتری مصرف شود و گوشی شما بیشتر دوام بیاورد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما