مدیرعامل فورد خودروسازان چینی را تهدیدی جدی توصیف کرد

جیم فارلی، مدیرعامل فورد، پس از بازدید از چین و بررسی مدل‌های موجود، به این نتیجه رسید که خودروهای الکتریکی و خودروسازان چینی اکنون یک تهدید جدی در سطح بین‌المللی هستند. به گزارش وال استریت ژورنال، جان لاولر، مدیر مالی فورد نیز اعتراف کرد که چینی ها اکنون از آنها جلوتر هستند.

پایان دوران تمسخر چینی ها؟

شواهد نشان می دهد که دوران تمسخر دیگر خودروسازان چینی به پایان رسیده است. چینی ها نه تنها تا حد زیادی کپی محصولات برندهای معروف را متوقف کرده اند، بلکه در زمینه مهندسی نیز پیشرفت چشمگیری داشته اند. با دسترسی به نیروی کار ارزان و منابعی که شرکت‌های بین‌المللی فقط می‌توانند رویای آن را داشته باشند، خودروسازان چینی اکنون به رقبای جدی و قدرتمندی تبدیل شده‌اند.

چینی ها در مسیر ژاپنی ها و کره ای ها

فارلی وضعیت فعلی خودروسازان چینی را با رشد شرکت‌های ژاپنی مانند تویوتا و هوندا در دهه 1980 مقایسه می‌کند. مدیرعامل فورد، پیشرفت چینی ها را با موفقیت شرکت هایی مانند هیوندای و کیا مقایسه کرده و سیاست های آنها را به ویژه در حوزه خودروهای برقی مشابه می داند.

سهام فورد برای مذاکره با خودروسازان چینی

فورد برای مقابله با خودروسازان چینی تیم ویژه ای به نام «Skunkworks» تشکیل داده است. این تیم در حال کار بر روی یک پلت فرم جدید برای تولید خودروهای الکتریکی ارزان قیمت است. البته این پلتفرم نه تنها برای رقابت با چینی ها، بلکه با تسلا طراحی شده است. فورد در حال حاضر در حال آماده سازی برای عرضه کراس اوور الکتریکی پوما است. این کراس اوور برای بازار اروپا طراحی شده و این قاره بازار اصلی آن خواهد بود.

واکنش دولت ها به تهدید چین

در کنار فورد چندین دولت چینی ها را تهدیدی بزرگ دانسته و تعرفه های سنگینی را بر خودروهای برقی تولید شده در این کشور وضع کرده اند. چند روز پیش دولت بایدن تعرفه 100 درصدی بر خودروهای برقی چینی را تصویب کرد. این تعرفه سنگین از ۶ شهریور اجرایی می شود.

در اروپا، اتحادیه اروپا به زودی به افزایش تعرفه واردات خودروهای چینی رأی خواهد داد. به گزارش Automotive News Europe، اتحادیه اروپا در نظر دارد برای SAIC 36.3 درصد، جیلی (مالک Volvo) 19.3 درصد و برای خودروهای BY 17 درصد تعرفه وضع کند. دی برای تعیین

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما