چاپ 500 ساله استاد رنسانس شمالی آلبرشت دورر که از محل دفن زباله نجات یافته بود در حراجی به قیمت 44800 دلار فروخته شد.

به گزارش ایسنا به نقل از آرت نت، فردی به نام «مت وینتر» در دوران کودکی اش علاقه مند بود در کنت واقع در جنوب شرقی انگلیس به دنبال عتیقه جات بگردد. وینتر توضیح داد که یک روز بعد از ظهر یک چاپ قدیمی پیدا کرد که زیبا به نظر می رسید و آن را به خانه برد. برای بیش از یک دهه، وینتر چاپ را همراه با دیگر عتیقه‌هایی که نجات داده است، در کمد نگه می‌دارد.

او اوایل سال جاری این چاپ را برای ارزیابی به کارشناسان یک حراجی ارائه کرد و در نتیجه مشخص شد که این چاپ در واقع یک اثر هنری متعلق به آلبرشت دورر است.

با مقایسه این چاپ با سه اثر مشابه در مجموعه «موزه بریتانیا»، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که نام این اثر هنری «شوالیه، مرگ و شیطان» (1513) است. کارشناسان ارزش این تابلو را بین 13 تا 26 هزار دلار تخمین زده بودند که در نهایت تقریباً دو برابر قیمت پیش بینی شده فروخته شد.

چاپ 1515 در کریستی نیویورک به قیمت 866500 دلار در سال 2013 به عنوان گران ترین اثر دورر فروخته شده شناخته می شود.

دورر تا پایان عمر خود نزدیک به 1200 اثر خلق کرد. نقاشی ها و حکاکی های او بر روی چوب و مس در موزه های بزرگ دنیا به نمایش گذاشته شده است. هنر او حتی بر روی اسکناس پنج مارکی جمهوری فدرال آلمان نیز به چشم می خورد. او در 6 آوریل 1528 در نورنبرگ بر اثر مالاریا درگذشت.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما