تخم مرغ غذای مورد علاقه بسیاری از مردم دنیاست و در تمام وعده های غذایی روزانه از جمله صبحانه به شکل های مختلف آب پز، نیمه آب پز و املت تهیه می شود اما به عنوان پاسخی به این سوال که چگونه تهیه شود. انرژی برای صبحانه چه چیزی بخوریم که در طول روز به آن نیاز دارید؟ بیشتر اوقات ما یک پاسخ رایج پیدا می کنیم: تخم مرغ. اما چرا؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تایمز آو ایندیا، تخم مرغ از قدیم الایام جزء رژیم غذایی انسان بوده و ایمنی آن به خواص تغذیه ای آن مربوط می شود. طبق گزارش تایمز آو ایندیا، تخم مرغ حاوی 13 ویتامین و مواد معدنی ضروری است.

به گفته متخصصان، 60 درصد از پروتئین باکیفیت در تخم مرغ در سفیده تخم مرغ یافت می شود، در حالی که زرده حاوی چربی ها، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های باقی مانده است. اگر فکر می‌کنید فهرست فواید تخم‌مرغ به اینجا ختم می‌شود، کافی است این مقاله را بخوانید تا بدانید چرا تخم‌مرغ را میزبان سوپر غذا می‌نامند.

ارزش غذایی تخم مرغ

یک تخم مرغ بزرگ حاوی 74 کالری، 5 گرم چربی، 6 گرم پروتئین و 9 اسید آمینه لازم برای بدن است. همچنین سرشار از آهن، فسفر، سلنیوم و ویتامین های A، B12، B2 و B5 است. به گفته متخصصان، این ماده غذایی حاوی تقریباً 169 میلی گرم کولین است که یک ماده مغذی بسیار مهم برای عملکرد صحیح مغز است.

فواید خوردن تخم مرغ ثابت شده است و واضح است که تخم مرغ منبع غنی از مواد مغذی است. یک وعده متوسط ​​حاوی 2 تخم مرغ است که 82 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین را تشکیل می دهد. 50 درصد نیاز روزانه فولات، 25 درصد نیاز روزانه به ریبوفلاوین (ویتامین B2) و 40 درصد نیاز روزانه به سلنیوم را تامین می کند.

منبع عالی پروتئین

همه ما می دانیم که پروتئین ها اجزای سازنده زندگی هستند و به تقویت و ترمیم ماهیچه ها و بافت ها کمک می کنند. یک تخم مرغ حاوی 6.3 گرم پروتئین است. با 9 آمینو اسید لازم برای بدن به رشد، بازیابی و حفظ موثر ماهیچه ها کمک می کند.

کلسترول خوب را بهبود می بخشد

تخم مرغ همچنین به افزایش لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا سطح کلسترول خوب کمک می کند و در نتیجه عوامل خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.

سرشار از ویتامین D

به گفته متخصصان، زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین D است. یک وعده از این غذا که شامل دو عدد تخم مرغ است، 82 درصد از نیاز روزانه توصیه شده به ویتامین D را تامین می کند. لازم به ذکر است که ویتامین D نقش مهمی در جذب کلسیم و فسفر دارد و مصرف آن برای حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها ضروری است. ویتامین D همچنین به تقویت عضلات کمک می کند.

به کاهش وزن کمک کنید

طبق تحقیقات، از آنجایی که تخم مرغ سرشار از پروتئین است، به شما کمک می کند تا مدت بیشتری سیر بمانید و در نتیجه میل شما به خوردن را کاهش می دهد و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند.

بهترین منبع کولین

کولین یک ماده مغذی مهم است که در کبد تولید می‌شود، اما بدن بسیاری از افراد به اندازه کافی کولین برای تامین نیاز روزانه‌شان تولید نمی‌کند، بنابراین تخم‌مرغ به پر کردن این کمبود کمک می‌کند. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که بیش از دو برابر مقدار کولین مورد نیاز بدن نسبت به سایر غذاهای معمولی فراهم می کند.

سرشار از امگا 3

امگا 3 انواع خاصی از اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه هستند و خانواده ای از چربی های ضروری هستند که نقش مهمی در بدن دارند. طبق تحقیقات، یک وعده 2 تخم مرغ تقریباً 180 میلی گرم امگا 3 مورد نیاز بدن را تأمین می کند که 114 میلی گرم آن اسید چرب امگا 3 با زنجیره بلند است.

حاوی آنتی اکسیدان است

تخم مرغ سرشار از آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین است که هر دو نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های چشمی از جمله آب مروارید و دژنراسیون مرتبط با افزایش سن دارند.

از سلامت روان حمایت می کند

به گفته متخصصان، ترکیب ویتامین‌های B2، B12، کولین، آهن و تریپتوفان که به طور طبیعی در تخم‌مرغ یافت می‌شود، خطر علائم اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد، به خواب راحت کمک می‌کند و به طور کلی سلامت روانی قوی‌تری ایجاد می‌کند.

پیری سالم

تخم مرغ همچنین سرشار از لوسین است، اسید آمینه ای که برای حمایت مداوم از عضلات مفید است و به پیری سالم کمک می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما