به گزارش مانیبان؛ افزایش شدید قیمت طلا در بازارهای جهانی شرایط جدیدی را در بازار طلای ایران ایجاد کرده است.

همانطور که گزارش ها نشان می دهد، در هفته گذشته هر اونس طلا بیش از 33 دلار افزایش یافت و در این بازه زمانی ارقام عجیب و غریب بیش از 3680 دلار را به ثبت رساند. این تغییر قیمت هر اونس طلا بر بازار داخلی طلا نیز فشار وارد کرد. بنابراین هر گرم طلای 18 عیار طی هفته گذشته از مرز 3 میلیون و 900 هزار تومان عبور کرده است.

بررسی آنلاین خبر حاکی از آن است که هر گرم طلای 18 عیار هم اکنون در بازار تهران 3 میلیون و 905 هزار تومان است که نشان دهنده افزایش 167 هزار تومانی طلا طی هفته گذشته است.

هزار گرم طلای 18 عیار طی یک ماه گذشته 316 هزار تومان گران شده است. این بدان معناست که طلا در این بازه زمانی تقریباً 9 درصد افزایش یافته است.

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا در گفت و گو با موضوع توسعه بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: در هفته گذشته قیمت جهانی هر اونس روند صعودی خود را ادامه داد و به دلیل اتفاقات سیاسی جهانی مانند کاهش سود بانکی نرخ ها، کاهش ارزش دلار و رویارویی های نظامی و سیاسی در جهان به ویژه خاورمیانه باعث افزایش شدید قیمت جهانی اونس شد.

وی گفت: در دو هفته اخیر شاهد رکوردهای جدیدی در بازار طلا بوده ایم، از پنجشنبه گذشته آخرین رقمی که از قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به جا مانده بود، 2685 دلار بود که برای اولین بار در تاریخ طلا بود. قیمت ها اتفاق افتاده است

وی تصریح کرد: با توجه به این مشکل در دو هفته اخیر قیمت طلا و ارز روند صعودی به خود گرفت. این در حالی است که قیمت ارز به جز یکی دو روزی که به دلیل اتفاقات سیاسی در منطقه و داخل کشور داشتیم، کمی نوسان داشت. بیشترین تاثیر این روزها افزایش قیمت طلا و ارز ناشی از افزایش قیمت اونس جهانی بوده است.

منبع: بازتاب آنلاین


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما