خانه ما نام مجموعه تلویزیونی به نویسندگی پیمان قاسم خانی و شادمهر راستین و کارگردانی مسعود کرامتی است که در 26 قسمت در سال 1379 از شبکه سوم سیما پخش شد.

شبکه آی فیلم نیز در مناسبت های مختلف خرداد ۱۳۹۳، مرداد 1396 و مهر 1401 سعی کرد این سریال را بازپخش کند.

زهرا اویسی سرای خانه ما

داستان سریال خانه ما

رضا بابک (در نقش پدر خانواده فرهاد تهرانی)، گوهر خیراندیش (در نقش مادر خانواده)، وحید رهبانی (در نقش نیما)، زهرا اویسی (در نقش سارا)، مانی نوری (در نقش پویا) و کیمیا ذوالفقاری (در نقش آیدا). ) در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

در برخی از قسمت های سریال بازیگران مهمان نیز متناسب با داستان به سریال اضافه می شوند. فرهاد تهرانی استاد فیزیک و مدرس دانشگاه است. نیما عشق پسری پویا و باهوش است که عاشق فوتبال است اما خوب درس نمی خواند و شیطان خانواده است.

آیدا همچنین یک کودک ساده لوح 5.5 ساله است که بامزه و باهوش است اما اغلب توسط پویا مورد غفلت قرار می گیرد. سارا اقتصادی و گاهی خسیس است و به فیلمسازی علاقه دارد.

آذر مادر خانواده به گل و گیاه علاقه دارد. پدربزرگ خانواده هم در قسمت های اول ظاهر می شود، در قسمت های بعدی به بهانه رفتن به اهواز حذف می شود و در چند قسمت آخر نقش محدودی را ایفا می کند. داستان با خرید خانه پدر شروع می شود.

آغاز فعالیت هنری

(عکس) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی زهرا اویسی

زهرا اویسی سرای خانه ما

وقتی 6 ساله بودم، مادرم در یک سریال تلویزیونی به کارگردانی محمد حسن زاده بازی می کرد. در کودکی به سبک و سیاق و راه رفتن مادرم می رفتم، در آن زمان مرحوم جعفر زاگیری توجه آنها را به من جلب کرد و دعوتی برای دیگران شد. ایشان در تست بازیگری آقای حسن زاده شرکت کردند و من بازیگر شدم.

(عکس) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی زهرا اویسی

داستان شهرت

در 11 سالگی در سال 1352 در فیلم کیمیا به کارگردانی احمدرضا درویش بازی کرد و تجربه بازی با بازیگران مشهوری چون خسرو شکیبایی و بیتا فرهی را داشت.

داشتن خانواده هنری

او فرزند زهرا صفوی بازیگر ایرانی است. ما 3 برادر و 4 خواهر هستیم اما جز من یکی دیگر وجود دارد. یکی یکی از خواهرانم به نام میترا که در دنیای سینما با نام ماندانا اویسی شناخته می شود، مدتی چهره سینما را تجربه کرد و به عنوان تهیه کننده فعالیت کرد.

(عکس) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی زهرا اویسی

زهرا اویسی و مادرش زهرا صفوی

اقدام برای کار در یک موسسه حقوقی

وقتی دیپلمم را گرفتم سریال های خوبی که در زمان خودش قابل توجه بود مثل خط قرمز، خانه ما، اگر بابام زنده بود به من پیشنهاد شد اما همین باعث شد از کلاس هایم عقب بیفتم. بعد تصمیم گرفتم شغلی غیر از بازیگری پیدا کنم و به عنوان یک سرگرمی سینما بسازم. با تشویق خواهرم که وکیل درجه یک است رشته وکالت را انتخاب کردم و در حال حاضر در دفتر ایشان هستم.

(عکس) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی زهرا اویسی

ازدواج

اطلاعاتی در مورد ازدواج و همسرش در رسانه ها منتشر نشد.

رابطه خانوادگی با فتحعلی اویس؟

من دختر زهرا صفوی بازیگر هستم و با اینکه خیلی آنها را دوست دارم اما با آقای فتحعلی اویس نسبت فامیلی ندارم. برخی نوشتند مادرم همسر آقای فتحعلی اویسی بوده و برای ما خانواده جدیدی تشکیل داده اند که باعث سردرگمی شده است. بارها هم اعلام کردند که من دخترشان نیستم.

(عکس) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی زهرا اویسی

بازیگران مورد علاقه

فکر می‌کنم هر بازیگری سبک و ویژگی‌های خودش را دارد، اما فاطمه معتمدآریا، رویا نونهالی، گلاب آدینا و لیلا حاتمی بازیگران مورد علاقه من هستند و کارهای شگفت‌انگیزشان را می‌بینم.

(عکس) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی زهرا اویسی

فیلم ها

لبه تیغ (جمال شورجه، 1371)

حسرت (1373)

شیمی (احمد رضا درویش، 1373)

مرضیه (اسفندیار شهید، 1373)

خرس پیشانی (سواد ایرشاد، 1374)

تنها (علی کاویتان، 1376)

شور زندگی (فریال بهزاد، 1377)

همسفر (مجموعه – یک قطعه – قاسم جعفری، 1379)

مثلث آبی (ساخته شده توسط هادی صابر در سال 1378)

اشک و سکوت (اصغر نصیری، 1392)

(عکس) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی زهرا اویسی

فیلم های تلویزیونی

فاکس هاوس (1388)

دزدی که به شام ​​آمد (2012)

پارسا و رویا (2012)

سریال تلویزیونی

خانه من کجاست (محمد حسن زاده، 1371)

خانه ما (مسعود کرامتی، 1378)

خط قرمز (قاسم جعفری، 1379)

ورود ممنوع، ممنوع (مهران غفوریان، 1391)

اگر پدرم زنده بود (همایون اسعدیان، 1382)

ساده چون نامه (پروستو شمّدی، 1392)

برابر اصل (سید جلال الدین دری، 1393)

منبع: گفتن

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما