مگی اسمیت بازیگر قدیمی تئاتر و سینما و بازیگر مجموعه فیلم های هری پاتر در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

به گزارش صبا، او اولین فعالیت خود را با تئاتر در آکسفورد آغاز کرد و در طول فعالیت خود دو جایزه اسکار دریافت کرد. او جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم «زندگی بهاری خانم جین برودی» (1969) و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای فیلم کالیفرنیا سوئیت (1978) دریافت کرد.

او چهار نامزدی دیگر داشت و برنده هشت جایزه بفتا شد. این جوایز او را به یکی از معدود بازیگرانی تبدیل می کند که تاج سه گانه بازیگری را دریافت کرده اند. در سال 1990، اسمیت توسط ملکه الیزابت دوم به دلیل خدماتش در این نمایش مدال شد و در سال 2014 از ملکه انگلیس نشان BCO را دریافت کرد.

کریس لارکین و توبی استیونز، پسران این بازیگر در بیانیه ای اعلام کردند: با کمال تاسف باید درگذشت دیم مگی اسمیت را اعلام کنیم. او صبح امروز 27 سپتامبر در بیمارستان در آرامش درگذشت.

در فیلم‌های هری پاتر، خانم مگی نقش پروفسور مینروا مک گوناگال را بازی می‌کرد که به خاطر کلاه نوک تیز جادوگر و رفتار سخت‌گیرانه‌اش با جادوگران جوان در هاگوارتز مشهور بود.

اسمیت که در 28 دسامبر 1934 در اسکس متولد شد، پس از کار به عنوان منشی صحنه در دهه 1950 وارد تئاتر شد و در نمایش هایی مانند سیندرلا و روکری ناک ظاهر شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما