گروه معماری Tomoaki Ono یک هرم سنگی بزرگ را طراحی کرده است که شامل یک مطالعه در گوشه یک خانه “درونگرا” در استان Aichi ژاپن است. فضای این خانه بیشتر شبیه یک معبد مخفی یا پناهگاهی برای مراقبه و مطالعه است.

به گزارش فرادید، این خانه که از سنگ و بتون در یک منطقه مسکونی سرسبز ساخته شده است، از هرم Tenayuca (هرم آزتک در مکزیک) الهام گرفته شده است.

این خانه برای مشتری طراحی شده است که می خواست خانه خود را با استفاده از روش های سنتی ساخت و ساز خشک ساخته شود. به گفته موسس این استودیو، معماران برای ایده به معماری آزتک روی آوردند، زیرا این شکل از ساخت و ساز به طور سنتی فقط در ژاپن برای پی ریزی قلعه ها و دیوارهای سنگی استفاده می شد.

توموآکی اونو توضیح می دهد: “من از استفاده از این روش سنتی ساخت و ساز ژاپنی برای ساختمانی با هدف متفاوت ناراحت بودم. نمی توانستم از این احساس آزاردهنده ای که می خواستم سنت را بشکنم، خلاص شوم و مدت زیادی گذشت تا بتوانم بالا بیایم. با یک پیشنهاد، چیزی که من را در نهایت از این بن بست فکری خارج کرد، این بود که Tenayoka به یک هرم تبدیل شد.

این هرم که از گوشه خانه بیرون زده، در کنار یک حیاط مرکزی و باغ آبی قرار دارد که بقیه خانه سیمانی اطراف آن چیده شده است.

“برنامه کلی این بود که به اتاق ها حسی باز و در عین حال حفظ حریم خصوصی در اطراف دو باغ بدهد.”

طبقه فوقانی خانه دارای پلانی L شکل است که شامل قسمت های نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه مشرف به حیاط با دیوارهای شیشه ای نازک است. در طبقه پایین، در کنار اتاق خواب اصلی، چهار اتاق خواب کوچکتر اطراف گاراژ وجود دارد.

به غیر از پنجره های مشرف به حیاط، خانه تنها چند پنجره کوچک دارد و به جای آن یک سری نورگیر کوچک در سقف های بتنی طراحی شده است.

این اثر هرمی شکل را می توان از طریق ورودی در قسمت نشیمن یا مستقیماً از خیابان از طریق یک ورودی بتنی در بالای یک راه پله مشاهده کرد.

فضای داخلی مطالعه با کف بتنی و یک شومینه بتنی پر شده است. نورگیر و ورودی مشرف به باغ آبی نور طبیعی را به این فضا می دهد.

اتاق خواب های زیرزمین با عناصر چوبی کم رنگ گرم مانند قفسه ها و کمدها تکمیل می شوند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :