به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین و به نقل از گجت نیوز، سامسونگ و اپل چند سالی است که با گوشی های پرچمدار خود رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. گلکسی اس 24 اوایل امسال عرضه شد و با عرضه آیفون 16، آخرین فصل رقابت بین این دو غول دنیای فناوری آغاز شده است.

مقایسه گلکسی اس 24 و آیفون 16

در زیر نسخه های استاندارد آیفون 16 و سامسونگ گلکسی اس 24 را از نظر طراحی، صفحه نمایش، قدرت محاسباتی، باتری و دوربین مقایسه می کنیم. اگر قصد خرید یکی از این گوشی های پرچمدار جدید در بازار را دارید، مطالعه این مقاله ممکن است به شما در درک بهتر ارزش آنها کمک کند.

طراحی

در طراحی شیک و شیک هر دو گوشی شکی وجود ندارد، اما هر دو گوشی از نظر رویکرد طراحی و عناصر کاربردی با یکدیگر تفاوت دارند.

برای جلو و پشت آیفون جدید از شیشه شرکت Corning (سازنده گوریلا گلس) استفاده شده است و فریم آن از آلومینیوم ساخته شده است. اپل مثل همیشه این گوشی را با جلوه ای مینیمال طراحی کرده که در عین حال لوکس به نظر می رسد. وقتی صحبت از دوام می شود، این گوشی چیزهای زیادی برای ارائه دارد و گواهی IP68 را برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار دریافت کرده است. بر اساس این گواهی، پرچمدار اپل باید بتواند به مدت 30 دقیقه در عمق 6 متری آب زنده بماند.

گلکسی S24 دارای محافظ گوریلا گلس Victus 2 در هر دو ناحیه است و مقاومت عالی در برابر خش و افتادن دارد. به گفته سامسونگ، این گوشی حتی به لطف قاب آلومینیومی خود (به طور دقیق Armor Aluminium 2) دارای یک لایه محافظ اضافی است. همچنین گواهی IP68 را دریافت کرده و به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب سالم می ماند.

هر دو آیفون 16 و گلکسی اس 24 دارای بدنه های شیشه ای/آلومینیومی با کیفیت بالا با گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند. این بدان معناست که هر دو برای استفاده روزمره ایمن هستند و می توانند در دراز مدت بسیار بادوام باشند.

با این حال، به نظر می رسد که لایه حفاظتی اضافی S24 می تواند برگ برنده آن از نظر طراحی و ساخت باشد. از طرفی نباید فراموش کرد که آیفون 16 می تواند عمق آب 6 متری را تحمل کند. البته ممکن است این ویژگی برای اکثر کاربران مفید نباشد.

آیفون 16 دارای طراحی مجلل است که نیازی به توضیح بیشتر ندارد یکی یکی از ویژگی های کلیدی محصولات اپل است. یکی از عناصر طراحی منحصر به فرد این گوشی، بریدگی مخصوص آن است که سنسور Face-Eye نیز در آن قرار دارد. با این حال، مانند نسخه های قبلی، Galaxy S24 با پانچ سنتی Holi عرضه می شود که قبلاً به وفور در دسترس بود. در عوض، به نوعی قسمت قابل مشاهده نمایشگر را گسترش می دهد.

اگرچه مانند همیشه ترجیحات کاربر نقش مهمی در تعیین ارزش محصول دارد، اما می توان گفت که آیفون 16 از نظر طراحی و عناصر زیبایی حرف اول را می زند و سامسونگ گلکسی اس 24 برنده این مقایسه از نظر کاربری و کاربرد است. دوام

نمایشگر و نرم افزار

اپل و سامسونگ هر دو پرچمدار در بخش نمایشگر هستند یکی این یکی از مهم ترین بخش های هر گوشی هوشمندی است که حرف های زیادی برای گفتن دارند.

آیفون 16 روی صفحه نمایش اولد ایکس دیR Super Retina 6.1 اینچی با Dolby Vision و Hدی مجهز به R10 و حداکثر روشنایی 2000 نیت است. محافظ سرامیکی بیشتر از این صفحه محافظت می کند. صفحه نمایش این گوشی تصاویر را با رنگ و براقیت بیشتری به نمایش می گذارد و خوانایی آن در فضای باز در سطح بالایی قرار دارد.

گلکسی اس 24 دارای صفحه نمایش دینامیک 6.2 اینچی AMOLED 2X با نرخ تازه سازی 120 هرتز و H-Technology.دیR10 Plus و حداکثر روشنایی 2600 نیت است. این پنل تجربه ای فوق العاده روان را به کاربر ارائه می دهد که برای فعالیت هایی مانند بازی بسیار مهم است. علاوه بر این، روشنایی صفحه نمایش در محیط های روشن بسیار بالاتر است.

نمایشگر نسخه جدید سری گلکسی اس همان اندازه، حداکثر روشنایی و نرخ رفرش بالاتر است. در همین حال، آیفون 16 با نرخ رفرش 60 هرتز ثابت، در مقایسه با رقیب خود نرم به نظر نمی رسد. با این حال، آیفون 16 از نظر دقت رنگ و شنوایی برتر است.

به طور کلی، Samsung Galaxy S24 ممکن است گزینه بهتری برای بازی و فعالیت های مشابه باشد، اما آیفون 16 تصاویر را با دقت رنگ بیشتر و جلوه های چشم نوازتر ارائه می دهد.

چیپست و باتری

آیفون 16 قدرت پردازشی خود را از تراشه 3 نانومتری A18 دریافت می کند و دارای 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی است. با این حال، از حافظه خارجی پشتیبانی نمی کند.

بسته به منطقه، گلکسی اس 24 از چیپست نسل سوم اسنپدراگون 8 یا اگزینوس 2400 استفاده می کند. البته هر دو تراشه با استفاده از فناوری 4 نانومتری توسعه یافته اند. برای تلفن همراه سامسونگ 12 گیگابایت رم و حافظه UFS 4.0 با خواندن/نوشتن سریعتر.

آیفون 16 با باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض عرضه می شود که ظرفیت آن در زمان نگارش این مقاله مشخص نیست. این باتری از شارژ سریع سیمی و بی سیم و شارژ معکوس پشتیبانی می کند. S24 دارای باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 25 واتی، شارژ بی سیم 15 واتی و شارژ معکوس 4.5 واتی است.

واضح است که هر دو گوشی عملکردی در سطح پرچمدار دارند و با انواع فناوری های شارژ سریع سازگار هستند. اما آیفون 16 به دلیل داشتن تراشه 3 نانومتری مصرف انرژی کمتری دارد و گفته می شود در استفاده روزمره نسبت به رقیب خود عمر باتری بیشتری دارد. از سوی دیگر، گوشی جدید سامسونگ دارای ظرفیت رم بیشتر و حافظه UFS 4.0 است که به معنای انجام چند کار آسان تر و بارگذاری سریع تر برنامه ها است.

گفته می شود پرچمدار کوپرتینویی می تواند به مصرف باتری کارآمدتر و عملکرد پایدار در فعالیت های مختلف دست پیدا کند، اما گلکسی اس جدید در چندوظیفه و بازی کارآمدتر به نظر می رسد.

دوربین

ابتدا نگاهی به مشخصات دوربین گلکسی اس 24 و آیفون 16 بیندازید:

آیفون 16

  • دوربین اصلی 48 مگاپیکسل
  • لنز فوق عریض 12 مگاپیکسل
  • ویژگی های بیشتر: لیزر نوری با سنسور جابجایی، فیلمبرداری Dolby Vision با وضوح 4K و نرخ 6. فریم در ثانیه

گلکسی اس 24

  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسل
  • لنز تله فوتو 10 مگاپیکسل با زوم اپتیکال 3 برابر
  • لنز فوق عریض 12 مگاپیکسل
  • ویژگی های بیشتر: فیلمبرداری 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه و 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه

اگر فاکتور زوم و ضبط ویدیو با وضوح 8K برای شما در اولویت هستند، S24 بدون شک گزینه ای است که باید انتخاب کنید. اگر جزئیات و وضوح تصاویر و همچنین ضبط لیزری بهتر و Dolby Vision را ترجیح می دهید، آیفون 16 برای شما مناسب است.

خلاصه

هنگام انتخاب بین آیفون 16 و سامسونگ گلکسی اس 24، نیازهای کاربر بسیار مهم است، اما نگاهی به ویژگی های کلیدی این دو گوشی می تواند به شما ایده خوبی از ارزش خرید بدهد. آیفون 16 با طراحی مینیمالیستی، پشتیبانی از Dolby Vision، تراشه 3 نانومتری A18 کم مصرف و لرزشگیر عالی تصویر با پرچمدار سامسونگ متفاوت است. پرچمدار سامسونگ همچنین دارای ویژگی های برجسته ای مانند دوام بالا، نرخ به روز رسانی بالا، عملکرد عالی چندوظیفه ای و فیلمبرداری 8K است.

۲۲۷۲۲۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما