یکی تهیه ترشی خانگی یکی از کارهای تابستانی است. ترشی های خانگی ترد و خوشمزه هستند. آنها آسان و سریع آماده می شوند. ترشی بادمجان یکی از ترشی های خانگی است که با مواد موجود در خانه تهیه می شود. این ترشی خوشمزه را می توان با آبگوشت یا غذاهای ساده مانند دنده و شام سرو کرد و این غذاها را خوشمزه تر می کند.

به گزارش بازتاب آنلاین، در این مطلب ترشی بادمجان به دو روش ساده و به روش کبابی تهیه می شود. اگر طعم ترد و لذیذ ترشی خانگی را دوست دارید؛ دستور تهیه ترشی بادمجان را با دو روش ساده و کبابی دنبال کنید.

طرز تهیه ترشی بادمجان

ترشی بادمجان سبک یکی یکی از ترشی های سنتی است که به سادگی و سریع تهیه می شود. این ترشی با طعم بی نظیر خود لذیذترین همراه انواع غذاها در فصل پاییز و زمستان است. ترشی بادمجان لایت با ترکیب بادمجان و سبزیجات خشک در 20 تا 30 دقیقه تهیه می شود.

طرز تهیه ترشی بادمجان ساده؟

در این روش تهیه ترشی با بادمجان کوبیده و سبزی خشک تهیه می شود. در تهیه ترشی لیتبادمجان از گلپر و زیره سیاه برای طعم دادن به ترشی استفاده می شود. اگر طعم گلپر را دوست ندارید، آن را از دستور حذف کنید یا کمتر از آن را به ماریناد اضافه کنید. با این حال، توصیه می کنیم روش تهیه لایت بادمجان را امتحان کنید.

مواد مورد نیاز:

فوتوفن: این مقدار اولیه برای تهیه 2 تا 3 عدد بادمجان ترشی مناسب است.

مراحل ساده تهیه ترشی بادمجان

1. در مرحله اول تهیه ترشی بادمجان ساده، بادمجان ها را بشویید و پوست بگیرید. یکی بادمجان های پوست گرفته را با تخته آشپزخانه مخلوط کرده و به صورت حلقه ای برش دهید.

2. تابه ای را برای پخت بادمجان ها انتخاب کنید و آب و سرکه را داخل آن بریزید، آب و سرکه را بجوشانید. بادمجان های خلال شده را به تابه اضافه کنید تا پخته و نرم شوند.

3. هویج و سیر را پوست بگیرید و بشویید. هویج و سیر را در مخلوط کن خرد کنید و با مخلوط کن خرد کنید. بعد از آماده شدن هویج و سیر، فلفل های رنگی و فلفل تند را انتخاب کنید. دانه ها و سر فلفل ها را جدا کنید. فلفل های رنگی و تند را در مخلوط کن بریزید تا له و پوره شوند.

فوتوفن: برای تهیه ترشی بادمجان نصف هر فلفل لازم است.

4. در این مرحله پس از آماده شدن بادمجان ها، شعله زیر تابه را خاموش کرده و اجازه دهید بادمجان ها خنک شوند. بادمجان ها را به مخلوط کن اضافه کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید تا بادمجان ها کاملا له شوند.

5. در آخر سبزی خشک (جعفری، نعناع) را به مواد اضافه کنید تا به تخم گشنیز ترشی طعم بدهد. سرکه را در سه مرحله به ماریناد اضافه کنید.

فوتوفن: سرکه را یکباره به ترشی اضافه نکنید. مقداری سرکه اضافه کنید، ماریناد را بچشید. اگر ترشی طعم دلخواه را نداشت دوباره سرکه اضافه کنید.

6. یک شیشه درب دار انتخاب کنید و مواد آب نمک را داخل آن بریزید. بعد از 7 تا 10 روز ترشی بادمجان شما آماده می شود. این ترشی ترد و تازه را با غذاهای مورد علاقه خود میل کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

در تهیه ترشی لیثبادمجان می توانید سرکه را با آب جایگزین کنید. اما ماندگاری ترشی بادمجان با آب کمتر است. این ترشی را حتما در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه ترشی بادمجان سوخاری

ترشی بادمجان سبک با بادمجان سوخاری یکی یکی از ترشی های موجود در بازار است که طعم بسیار خوبی دارد. در تهیه ترشی بادمجان لیته، طعم لذیذ بادمجان سوخاری با رایحه تازه سبزیجات معطر مخلوط می شود. برای تهیه بادمجان آن را روی آتش زغال یا گاز تفت دهید.

مواد مورد نیاز:

طرز تهیه ترشی بادمجان خانگی; از ساده تا کبابی

فوتوفن: برای تهیه شیشه ترشی بادمجان 4 تا 5 عدد بادمجان متوسط ​​نیاز است.

مراحل تهیه ترشی بادمجان سوخاری

1. در مرحله اول بادمجان ها را تفت دهید تا ترشی بادمجان تفت داده شود. برای کباب کردن، بادمجان ها را بشویید و خشک کنید. بادمجان ها را روی اجاق گاز یا زغال و وقتی بادمجان ها پخته و نرم شدند تفت دهید. آنها را از روی اجاق گاز بردارید و پوست آنها را بگیرید. بادمجان های تفت داده شده را روی پیشخوان آشپزخانه بچینید و نازک خرد کنید.

2. برای تهیه بقیه مواد آب نمک. هویج، فلفل دلمه ای و فلفل تند را بشویید. هویج ها را پوست بگیرید و دانه های آن را از فلفل جدا کنید. هویج، فلفل دلمه ای و فلفل تند را ریز خرد کنید.

3. سیر را پوست بگیرید و بشویید. سیرهای پوست کنده را با تخته آشپزخانه ریز خرد کنید.

4. کاسه ای با اندازه متوسط ​​انتخاب کنید و مواد ترشی را که در مراحل قبل خرد کردید داخل کاسه بریزید و مخلوط کنید.

5. در این مرحله سبزیجات معطر را برای ترشی آماده کنید. آنها را بشویید و در آبکش بگذارید تا خشک شوند. سبزی های معطر را با تخته آشپزخانه ریز خرد کنید.

6. سبزی خرد شده، دانه گشنیز، زیره سیاه و ادویه جات ترشی را به کاسه ترشی اضافه کنید، مخلوط کنید تا یکدست شود.

7. در مرحله آخر از تهیه مواد ترشی، گل کلم را ریز خرد کرده و بشویید. گل کلم شسته شده را در آبکش بریزید و آب اضافی آن را بردارید و گل کلم خرد شده را کاملا خشک کنید. در آخر مواد آب نمک را اضافه کنید و مواد آب نمک را مخلوط کنید.

8. یک شیشه درب دار را انتخاب کنید. مواد ترشی را داخل شیشه بریزید، سرکه را به شیشه اضافه کنید. روی شیشه را محکم بپوشانید و ترشی را به مدت 2 هفته در یخچال نگهداری کنید تا آماده شود. پس از 2 هفته مرینیت کردن، بادمجان برشته شما آماده است.

ترشی بادمجان لایت به دلیل تلخی بادمجان ممکن است پس از تهیه طعم تلخی پیدا کند. برای جلوگیری از تلخ شدن ترشی قبل از تهیه مواد بادمجان را خرد کرده و مقداری نمک روی آن بریزید تا آب تلخ آن گرفته شود. سپس بادمجان را بشویید و خشک کنید.

نکاتی برای جلوگیری از کپک زدن ترشی

برای تهیه ترشی بادمجان سبزی های معطر و گل کلم را کاملا بشویید. هنگام شستن گل کلم، ساقه ها و گلچه ها را بشویید تا کاملا تمیز شوند.

بعد از شستن تمام مواد ترشی، آنها را کاملا خشک کنید. مواد ترشی را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود یا روی دستمال کاغذی تمیزی قرار دهید تا خشک شود.

بهتر است گیاهان معطر مانند نعناع، ​​مرزا و ترخون خشک را به ماریناد اضافه کنید.

در حین ریختن مواد ترشی داخل شیشه، مقداری سرکه روی ترشی بریزید و روی مواد را کاملا بپوشانید. چون سرکه جذب سبزی می شود و مقدار آن در ظرف ترشی کم می شود. در هفته اول درب ترشی را باز کنید اگر خالی بود و سرکه مواد را جذب کرد دوباره روی مواد ترشی سرکه بریزید.

حرف آخر

ترشی بادمجان لایت با دو روش ساده و کباب کردن به مدت 20 تا 30 دقیقه تهیه می شود. برای تهیه این ترشی بادمجان خوشمزه، سبزی معطر یا خشک، فلفل دلمه ای و فلفل تند را مخلوط کنید. بعد از حدود 10 روز این ترشی خوشمزه آماده است. برای جلوگیری از کپک زدن ترشی مقداری گلپر و نمک به ترشی اضافه کنید. گل کلم را ترشی می کنید یا مخلوط درست می کنید؟ ترشی بادمجان ساده یا کبابی را حتما تهیه کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما