به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، مگی اسمیت هنرپیشه برجسته بریتانیایی در 28 دسامبر 1934 به دنیا آمد و در طول بیش از 60 سال فعالیت خود در تئاتر، سینما و تلویزیون، با ایفای نقش های مختلف از جمله شخصیت هایی از کمدی تا کمدی به شهرت رسید. درام، این فیلم جوایز معتبری از جمله دو جایزه اسکار، چهار جایزه امی و هفت جایزه بفتا، سه جایزه گلدن گلوب و یک جایزه تئاتر تونی دریافت کرده است.

او ابتدا در تئاترهای بریتانیا شناخته شد و سپس وارد سینما شد یکی یکی از معروف ترین فیلم های او «بهار زندگی خانم جیم برودی» است که برای آن اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. او همچنین برای بازی در فیلم «California Sweet» برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

به گزارش اسکرین، مگی اسمیت همچنین با بازی در نقش پروفسور مینروا مک گونگال در مجموعه فیلم های هری پاتر مورد توجه نسل جدیدی از طرفداران قرار گرفت. یکی یکی دیگر از نقش‌های معروف او در تلویزیون، سریال «دانتون ابی» است که برای آن جوایز متعددی را از آن خود کرد.

آهنگر یکی او که یکی از اسطوره های بازیگری در دنیای تئاتر، سینما و تلویزیون به شمار می رود، کارنامه درخشانی دارد و نقش های مختلفی در آثار کلاسیک و مدرن دارد. یکی او به یکی از مشهورترین بازیگران جهان تبدیل شده است. اسمیت در طول دوران حرفه ای خود نقش های بسیاری را با مهارت و تطبیق پذیری بسیار ایفا کرد.

درگذشت این بازیگر در سن 89 سالگی توسط فرزندانش به طور رسمی اعلام شد.




اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما