پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

صبا: مگی اسمیت، بازیگر سابق صحنه و سینما و بازیگر مجموعه فیلم های هری پاتر، در سن 89 سالگی درگذشت.

او کار خود را با تئاتر در آکسفورد آغاز کرد و در طول فعالیت خود دو جایزه اسکار را از آن خود کرد. او جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم «زندگی بهاری خانم جین برودی» (1969) و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای فیلم کالیفرنیا سوئیت (1978) دریافت کرد.

او چهار نامزدی دیگر داشت و هشت جایزه بفتا را دریافت کرد که او را به یکی از معدود بازیگرانی تبدیل کرد که تاج سه گانه بازیگری را دریافت کرد. در سال 1990، اسمیت توسط ملکه الیزابت دوم به خاطر خدماتش در نمایش بیز به عنوان یک دختر شناخته شد و در سال 2014، ملکه انگلیس نشان BCO را دریافت کرد.

پسران این بازیگر، کریس لارکین و توبی استیونز در بیانیه ای اعلام کردند: “با اندوه فراوان باید درگذشت دیم مگی اسمیت را اعلام کنیم. او صبح امروز 27 سپتامبر در بیمارستان در آرامش درگذشت.

در فیلم‌های هری پاتر، خانم مگی نقش پروفسور مینروا مک گوناگال را بازی می‌کرد که به خاطر کلاه نوک تیز جادوگر و رفتار سخت‌گیرانه‌اش با جادوگران جوان در هاگوارتز مشهور بود.

اسمیت در 28 دسامبر 1934 در اسکس متولد شد و در دهه 1950 پس از کار به عنوان منشی صحنه وارد تئاتر شد و در نمایش هایی مانند سیندرلا و روکری ناک ظاهر شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما