رفع تنش آبی در گرمسار نیازمند تصمیم اساسی است/ تصمیمات نهایی منجر به عدالت جهانی می شود

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین از استان سمنان، حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی در جلسه بررسی تنش آبی سد نیمرود و هابل رود که در محل سالن جلسات شهرداری سمنان برگزار شد، در خصوص مسائل مطرح شده در رابطه با تنش آبی و عدم وجود آن بحث و تبادل نظر کرد. منابع آب شهرستان گرمسار وی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور، مشکل کم آبی مختص کل کشور است و فقط مختص این استان نیست.

وی با اشاره به لزوم حفظ وحدت و اتحاد بین مردم در مناطقی که با چالش و کم آبی مواجه هستند، گفت: استان اصفهان یکی یکی از استان هایی است که مشکل تامین آب دارد اما این مشکل چیزی از همبستگی و دلسوزی مردم کم نکرده است.

حجت الاسلام خلیلی به مطالبات و مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان بخش کشاورزی شهرهای گرمسیری در بحث عدم توزیع عادلانه منابع آبی اشاره کرد و گفت: اکنون که با این مشکل مواجه هستیم یک تصمیم است. اقداماتی انجام شود که منجر به برقراری عدالت همه جانبه شود.

معاون اول دادگستری با تاکید بر اینکه عدالت مولفه مهم و زیبایی مناسب است، گفت: برای تحقق این مهم باید تصمیم درستی گرفته شود که نیازمند بازنگری همه جانبه است.

وی یادآور شد: اگر پس از بررسی های لازم نیاز به تصمیم گیری استانی در کارگروه های استانی احزاب استانی باشد و در صورت نیاز به مشارکت ظرفیت های ملی این موضوع در سطح کشور بررسی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با بیان اینکه در سطح کشور نیروهایی وجود دارد که نمایندگان مجلس زیر نظر آنها مشکلات چالش برانگیز استان ها را بررسی می کنند، یادآور شد: هنوز میزان این تنش مشخص نشده است و با یک تبدیل تنش حل نمی شود. تصمیم سطحی

وی یادآور شد: برای داوری باید مدارک و شواهد کافی لحاظ شود و در این زمینه تصمیم منطقی گرفته شود تا عدالت کامل شود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر مصداق رأفت و مهربانی پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: باید در مواجهه با چالش ها مانند پیامبر زندگی کنیم و با مهربانی و دلسوزی مشکلات را حل کنیم.

گفتنی است: در این نشست کشاورزان و نمایندگان آنها خواستار توزیع عادلانه آب، اعمال مدیریت یکپارچه آب در دشت ها، لزوم اجرای قانون توزیع عادلانه آب و استفاده از ظرفیت های لازم برای توسعه کشاورزی شدند. جلوگیری از تصرفات غیرقانونی و کارهای ساختمانی

*** رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: توسعه زیرساخت های شهر میامی ادامه دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه زیرساخت های شهر باید برای مردم مناسب باشد و پاسخگوی نیازهای آنها باشد، گفت: با در نظر گرفتن شرایط و مسائل در تلاش هستیم برای بهبود شرایط این سفر تصمیماتی اتخاذ کنیم. مطرح شد.»

حسن بابایی در سفر به استان سمنان با رئیس و کارکنان قضایی شهرستان میامی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با رئیس جمهور و جمعی از قضات و پرسنل قضایی شهرستان میامی که در دادگاه این شهرستان برگزار شد، گفت: هر یک از ما که به فرصت خدمت در دستگاه قضایی کاملا آگاهانه و با خواست خدا بود.

وی افزود: با قدرت به کار خود ادامه دهید. رسیدگی به معیشت و رفاه کارکنان اداری و قضایی یکی از اولویت های دستگاه قضایی در عصر تحول و تعالی است.

بابایی در ادامه این نشست تاکید کرد: زیرساخت های شهر باید برای مردم مناسب باشد و نیازهای آنها را برطرف کند.

در این جلسه تعداد زیادی از کارکنان قضایی و اداری به بیان خواسته ها و پیشنهادات خود پرداختند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پس از این دیدار و در آخرین سفر خود به میامی از پزشکی قانونی این شهرستان نیز بازدید کرد و در گفتگو با کارکنان این سازمان، روند رسیدگی به افراد را مورد بررسی قرار داد.

معاون راهبردی قوه قضاییه در بازدید از پارک علم و فناوری استان سمنان گفت:

باید از ثروت مردم محافظت کرد زیرا سنگ بنای اقتصاد، ثروت مردم است.

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین استان سمنان، دکتر سید محمد صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضاییه همزمان با سی و چهارمین سفر ریاست محترم قوه قضاییه به استان سمنان پیش از ظهر امروز (14 مهر 1403) از واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به نشانی سایت پارک های علمی و فناوری استانی.

سید محمد صاحبکار خراسانی در این بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بازدید کرد و در دیدار با معاونان فناوری دانشگاه علم و فناوری دانشگاه سمنان از نزدیک مسائل، مشکلات، چالش های حقوقی و حقوقی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان را مورد بررسی قرار داد. و پارک علم و فناوری استان پارک فناوری و این واحدها یکی یکی از مراکز تاثیرگذار در اجرای موضوع سالانه بود و دستورات و پیگیری های لازم را صادر کرد.

وی در آن جلسه گفت: در سفرهای استانی که سران سه قوه به استان ها انجام می دهند، موضوع را بررسی کرده و با مشکلات تجاری، اقتصادی و حقوقی آشنا شده و نسبت به رفع آن اقدام می کنند.

وی تصریح کرد: برخی از مشکلات را باید قوه مجریه حل کند، برخی مشکلات مربوط به قوه قضاییه را باید قوه قضاییه حل کند.

صاحب کار با اشاره به اینکه توسعه تولید دانش بنیان مورد تاکید سران سه قوه است، گفت: کارگران جوان و با انگیزه بالا در این حوزه ها فعالیت می کنند و از این نظر از تولید حمایت می کنند. یکی یکی از مهم ترین برنامه های دادگستری است و قطعا امسال با همت سه قوه تولید دانش تدوین می شود.

وی تصریح کرد: برخی از موضوعات مطرح شده در این جلسه باید در سطح استان پیگیری شود و برخی از موضوعات ملی یا بین استانی است که دستور پیگیری داده می شود.

مالک اذعان داشت: عوامل انسانی در ثبت و فرآیندهای علامت تجاری نقش دارند و از شرکت های دانش بنیان خوبی در این زمینه کمک گرفته ایم و تا پایان سال توانایی ثبت برند و شرکت را تقویت خواهیم کرد.

وی افزود: باید از اموال مردم حفاظت شود زیرا سنگ بنای اقتصاد، اموال مردم است.

به گفته صاحب کار، باید برای تمامی شرکت های دانش بنیان، وظیفه تعامل فکری ویژه در دستور کار قرار گیرد و پیگیری های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه ارز دیجیتال موضوعی جدید در کشور و جهان است، تصریح کرد: پول ابزاری است که قدرت دولت ها را در کشورها تغییر می دهد و استخراج ارز دیجیتال موضوعی جدا از صنعت نیست.

معاون راهبردی قوه قضاییه تصریح کرد: اتصال شرکت های مختلف کار بسیار پسندیده ای است و اگر قرار است شرکت ها در قالب های قانونی ادغام شوند باید مسائل مورد نظر را حل کرده و به صادرات برخی شرکت های دانش بنیان کمک کنند.

وی بیان کرد: هنگام ایجاد دانش بنیان باید خدمات توسعه کسب و کار داشته باشیم و از شرکت هایی که محصولات فناورانه در حوزه صادرات دارند حمایت شود و از ظرفیت های موجود این شرکت ها استفاده شود.

وی اذعان داشت: باید از ظرفیت مشاوران حقوقی در پارک علم و فناوری سمنان برای توانمندسازی شرکت های دانش بنیان برای استخدام مشاور استفاده کرد. مشاوره قضایی و حقوقی انجام می شود تا قبل از تنظیم قرارداد مشکلی پیش نیاید.

وی مشکل فروش آن را مهم ترین مشکل یک شرکت دانست و خاطرنشان کرد: در صورت رفع این مشکل مشکلاتی که در نتیجه آن به وجود می آید نیز برطرف می شود.

معاون راهبردی قوه قضائیه اضافه کرد: در مسائل حقوقی شرکت های دانش بنیان باید قراردادهای خوبی ببندند و از مشاوران مشاوره بگیرند تا دچار مشکلات بزرگ نشوند و در مسائل حقوقی غرق نشوند.

وی استان سمنان را استانی نخبه دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های جوانان نخبه و کارآمد به نحو احسن استفاده شود.

وی تاکید کرد: قوه قضاییه آمادگی دارد در حوزه شرکت های دانش بنیان حمایت کند و با تشخیص مسائل حقوقی و قضایی مشکلات این شرکت ها را برطرف کند. لذا باید از تمامی ظرفیت ها و اختیارات قانونی دستگاه قضایی برای گره گشایی از کار استفاده کند، به ویژه از مراکز تولیدی دانش بنیان استفاده شود.

در ادامه این دیدار، دکتر داود مداح رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: خوشبختانه توانستیم صلاحیت بنگاه های دانش بنیان را از پارک علم و فناوری کسب کنیم و بر پروژه محوری و نه اعتبار محوری تمرکز کنیم که این یک پیشرفت محسوب می شود. طرح ها دریافت و 60 برابر طرح ها توسط پارک علم و فناوری دریافت و در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گرفت.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما