بازتاب آنلاین خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ با گسترش اینترنت، کلاهبرداران راه های جدیدی برای دور زدن قوانین اندیشیده اند و در این میان، عدم آگاهی مردم باعث می شود روز به روز بر تعداد مدعیان و مالباختگان کلاهبرداری های سایبری و غیرسایبری افزوده شود. روز

شما برنده لاتاری شده اید

برخی از کلاهبرداران ایمیلی می فرستند که “شما در لاتاری برنده شدید” و از شما می خواهند که پول واریز کنید یا حتی اطلاعات شخصی خود را برای آنها ارسال کنید. لذا در صورت مواجه شدن با چنین پیامی پاسخ ندهید و از ارسال اطلاعات شخصی خودداری نمایید.

کلاهبرداری روی دیوار

فرض کنید قصد خرید محصولی از یک سایت فروش محصولات دست دوم را دارید و با فروشنده تماس بگیرید. فروشنده به جای اینکه شماره کارت خود را بدهد، شماره کارت شخص دیگری را می دهد که می خواهد از او محصولی بخرد. در واقع شما پول را به حساب شخص ثالثی که نزد یک کلاهبردار بوده در ازای فروش محصول به او واریز کرده اید و از این ماجرا اطلاعی ندارید. به این ترتیب نه تنها محصول به دست شما نمی رسد، بلکه کلاهبردار نیز مسیر آن را گم کرده است.

فیش واریزی جعلی

ممکن است در مورد سپرده نقدی جعلی از طریق برخی از فروشگاه های آنلاین شنیده باشید. در این شکل از کلاهبرداری که امروزه گریبانگیر بسیاری از افراد می شود، کلاهبردار در ازای خرید کالا یا خدمات، رسید جعلی ارسال می کند و باعث ضرر و زیان فروشنده می شود.

فوتبال روزانه اینستاگرام
شما در لاتاری آمریکا برنده شدید!

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما