مینا نوروزی متولد شهرستان املش استان گیلان است و همسرش نیز از کارگردانان سرشناس تئاتر است. در سال 1377 بازی زیبای او در سریال دنیای شیرین دریا به کارگردانی بهروز بقایی و با حضور زنده یاد پوپک گلدره و پخش و تکرار این سریال در طول سال ها باعث شهرت او شد.

بیوگرافی مینا نوروزی

گفتنی است اولین کارم نمایشی به نام تصاویر شکسته در سال 64 در تالار سنگلج و سپس نمایش زیر درگذشت لوطی صالح بود که در خدمت زنده یاد هادی اسلامی بودم. همیشه همراهی او را به عنوان یک مبتدی در آن زمان به یاد دارم.

سریال و فیلم اول

پس از تئاتر برای اولین بار با سریال مزد ترس در سال ۱۳۷۱ به کارگردانی حمید تمجیدی و شبکه دو وارد قاب تلویزیون شد و در همان سال در فیلم سینمایی دره هزار فانوس نیز بازی کرد.

در سال 1377 بازی زیبای او در سریال دنیای شیرین دریا به کارگردانی بهروز بقایی و با حضور زنده یاد پوپک گلدره و پخش و تکرار این سریال در طول سال ها باعث شهرت او شد.

از بچگی دوست داشتم بازیگر شوم و صد در صد مطمئن بودم که روزی بازیگر می شوم چون ترک هستم و ترک ها وقتی تصمیم بگیرند دنیا را عوض می کنند.

ازدواج

خانم مینا نوروزی همسر امیر قاسم رضی کارگردان سرشناسی است که در هلند بیشتر شناخته شده است. در مورد فرزندان آنها اطلاعاتی در دست نیست. امیر قاسم رضی متولد 10 است بهمن 1338 در تهران، کارگردان است.

در سال 2001 وارد دانشگاه هنرهای دراماتیک شد و ده سال بعد برای ادامه تحصیل به هلند رفت.

مینا نوروزی و همسرش

موسیقی، آشپزی و کتاب

من بیشتر به سبک سنتی گوش می دهم، از آشپزی بسیار لذت می برم و کباب ترش و فسنجان به سبک شمالی را خیلی دوست دارم.

خواندن کتاب، تماشای فیلم و گذراندن وقت با خانواده لذت بخش ترین لحظات زندگی من است، سفر را دوست دارم، دیدن مکان های بکر را بیشتر دوست دارم. غیر از زادگاهم، املش و قشم را خیلی دوست دارم. همچنین کتاب های تاریخی همیشه توصیه می شود یکی از معلمانم خواندم که می گفتند انسان باید از تاریخ کشورش آگاه باشد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما