خواص پوست پسته به خواص پوسته نرم آن اشاره دارد. البته در مورد خواص پوست بادام زمینی خشک هم می توان در محل صحبت کرد!

خواص پسته برای سلامت جسمی کودکان و بزرگسالان بر کسی پوشیده نیست. به همین دلیل، اگرچه قیمت پسته عموماً گران‌تر از سایر آجیل‌ها است، اما به دلیل ارزش غذایی بالا، از آن استقبال زیادی می‌شود! حال سوال اینجاست؛ خواص پوست بادام زمینی چیست و آیا می توانیم از پوست بادام زمینی تازه استفاده کنیم؟ در این مقاله به اینگونه سوالات پاسخ خواهیم داد.

شاید عنوان این مقاله شما را متعجب کرده باشد که پوست بادام زمینی چه کاربردی دارد؟ پسته دو نوع پوسته دارد. یکی استخوانی است و مغز را می پوشاند. پوسته دوم به عنوان پوشش پوست استخوانی عمل می کند و فقط در پسته تازه دیده می شود. خواص پوست پسته به خواص پوسته نرم آن اشاره دارد. البته در مورد خواص پوست بادام زمینی خشک هم می توان در محل صحبت کرد!

بسیاری از افراد طب سنتی معتقدند که پوست پسته دارای خواص بی نظیری برای مو و پوست است. همچنین به گفته آنها، خوردن دم کرده پوست بادام زمینی می تواند به درمان سکسکه و رفع اسهال کمک کند. از طرفی خانم های خوش سلیقه می توانند با تهیه مربا و ترشی پوست بادام زمینی طعمی بی نظیر ایجاد کنند و از خواص آن بهره مند شوند. در مقاله بعدی در مورد فواید پوست بادام زمینی توضیحات بیشتری خواهیم داد.

خواص پوست پسته

طعم بی نظیر پسته تازه یکی به یکی از محبوب ترین غذاهای تابستانی تبدیل شده است. پسته های تازه دارای پوشش قرمز نرمی بر روی پوسته استخوانی خود هستند. این چرم که از بیرون یکبار مصرف به نظر می رسد، خواص فوق العاده ای دارد. در زیر خواص پوست بادام زمینی تازه را توضیح می دهیم.

خواص پوست پسته برای مو

از جمله خواص پوست پسته برای مو می توان تامین منیزیم، پتاسیم، آهن و کلسیم مورد نیاز مو را برشمرد. برای تسریع رشد مو و تغذیه فولیکول های مو، می توانید مقداری پوسته بادام زمینی را در یک کاسه بجوشانید و عصاره حاصل را با ماساژ روی پوست سر خود بمالید.

روی، مس، منگنز و سایر مواد معدنی موجود در عصاره پوست پسته برای تنظیم چربی پوست سر و بلندتر کردن موها مفید هستند. بنابراین خواص پوسته بادام زمینی تازه برای مو نه تنها باعث تقویت فولیکول مو می شود بلکه به سلامت پوست سر نیز کمک می کند.

خواص پوست پسته برای پوست صورت

احتمالاً تا به حال در مورد ماسک های زغال چوب و خواص آن برای پوست صورت خوانده یا شنیده اید. دلیل مفید بودن چنین ماسک هایی وجود کربن فعال است. جالب است بدانید که پوست پسته به طور طبیعی حاوی کربن فعال است. بنابراین، این ماده منبع عالی برای تولید کربن فعال در کشورهای توسعه یافته محسوب می شود!

به این ترتیب اگر بتوانید جوشاندن پوست بادام زمینی را به پوست صورت بمالید، آلودگی های روی پوست صورت تا حد زیادی از بین می رود و التهابات پوستی از بین می رود. عصاره پوست پسته یک درمان مناسب برای پوست های مستعد آکنه و آکنه است. به یاد داشته باشید که آنتی اکسیدان های موجود در پوست پسته از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می کند!

خواص پوسته بادام زمینی برای اسهال

افرادی که از حالت تهوع، اسهال و استفراغ رنج می برند می توانند دم کرده پوست بادام زمینی مصرف کنند. با توجه به تجربیات مردم، این معجون می تواند در کمترین زمان ممکن اسهال و دل درد را درمان کند! در مورد مفید بودن پوست پسته برای اسهال نوزاد بهتر است با یک متخصص اطفال مشورت کنید.

خواص پوست بادام زمینی برای معده

پوست پسته حاوی فیبر است و از این نظر به هضم و جذب مواد مغذی در معده و روده کمک می کند. گاهی ممکن است فرد پس از بوییدن غذا احساس تهوع و بیماری کند. در این صورت خوردن دم کرده پوست بادام زمینی به آرامش معده کمک می کند!

نکته دیگری که در مورد فواید پوسته بادام زمینی خشک برای معده می توان گفت در مورد زغال فعال موجود در آن است! حتی افرادی که به دلیل مسمومیت غذایی یا دارویی احساس تهوع و سرگیجه می‌کنند، می‌توانند با خوردن دم کرده پوست بادام زمینی از خواص آن در کشتن میکروب‌های معده و درمان حالت تهوع بهره ببرند.

خواص پوست بادام زمینی در طب سنتی

از نظر طب سنتی خوردن پسته از هر نظر برای بدن مفید است; اما اینکه پوست بادام زمینی چه خواصی دارد سوال مهمی است که طب سنتی پاسخ مناسبی برای آن دارد. از نظر طب سنتی مهمترین خواص خوردن پوست پسته عبارتند از:

درمان سرفه و گلودرد
بهبود مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس
رفع زخم های دهان و تقویت لثه
کمک به رفع بوی بد دهان
اثرات آرام بخش دارد؛ برای رفع استرس و اضطراب

از دیدگاه طب سنتی می توان از خواص پوسته مرطوب بادام زمینی برای رفع مشکلات دهان و دندان بهره مند شد. برای این منظور می توانید پوست پسته را بجوید یا دم کنید و بغلتانید تا آب آن به دیواره های دهان و لثه ها برسد.

بوی بد دهان را از بین ببرید

مهمترین کاربرد پوست پسته را می توان به خاصیت ضد باکتریایی آن نسبت داد. در واقع جویدن پوسته بادام زمینی می تواند باکتری های مضر دهان را از بین ببرد و به ضد عفونی کردن محیط دهان کمک کند. دم کرده پوست پسته نیز منبع کربن با خواص ضد التهابی است.

اگر می دانید خمیردندان های حاوی زغال فعال یا زغال چوب چگونه کار می کنند، می دانید که مسواک زدن با مواد حاوی زغال فعال به سفید شدن دندان ها، کاهش التهاب لثه و رفع بوی بد دهان کمک می کند!

التیام زخم های دهان و تقویت لثه

کاربرد و خواص پوست پسته از هر نظر برای دهان مهم است. آنتی اکسیدان ها و مواد ضد التهابی موجود در پوست پسته باعث کاهش زخم های دهان و تقویت لثه ها می شود. علاوه بر این با غرغره کردن یا جویدن عصاره پوست بادام زمینی، محیط دهان ضدعفونی شده و به دلیل خواص پوسته بادام زمینی خام تازه، از عفونت های جدید جلوگیری می شود.

خلاصه

در این مقاله خواص پوسته بادام زمینی را توضیح دادیم. مشخص شده است که پوست پسته خواص بی نظیری برای قسمت های مختلف بدن دارد. به عنوان مثال، خواص تقویت کننده مو، معده و لثه پوسته بادام زمینی تازه غیرقابل انکار است. علاوه بر این، خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی پوست پسته ممکن است در درمان زخم های دهان مفید باشد!

منبع: اصل تبریز

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما