افزایش شدید هزینه اخذ گواهینامه موتورسیکلت

پلیس راهنمایی و رانندگی پس از بیش از 10 سال وقفه، سال گذشته برنامه یک روزه صدور گواهینامه موتورسیکلت را از سر گرفت.

اطلاع رسانی کند آخرین ماشین به گزارش تسنیم، این طرح با هدف سهولت در اخذ گواهینامه برای علاقه مندان به رانندگی با موتورسیکلت اجرا شد. متقاضیان این طرح می توانند یک روز پس از ثبت نام، پرداخت هزینه و انجام معاینات پزشکی گواهی خود را دریافت کنند. این پروژه به دلیل سرعت بالا و کاهش بوروکراسی با استقبال خوبی روبرو شده است.

سال گذشته روسای پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کردند که هزینه ثبت نام در سامانه صدور گواهینامه موتورسیکلت با کاهش 50 درصدی و رقمی در حدود 320 هزار تومبه است و این تصمیم برای تشویق موتورسواران به اخذ گواهینامه موتورسیکلت اتخاذ شده است.

اما امسال مشخص شد که نرخ ثبت نام در طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت از 320 هزار تومان در سال 1402 با افزایش حدود 150 درصدی به 805 هزار تومان افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، حدود 10 سال و پس از اینکه صدور گواهینامه موتورسیکلت به مدارس بخش خصوصی واگذار شد و با این تصمیم پلیس امکان اخذ گواهینامه یک روزه عملاً از بین رفت، تعداد موتورسواران غیرمجاز. مجوزها به شدت و به طور تصاعدی افزایش یافته است. طبق آخرین آمار در حال حاضر حدود 12 میلیون موتورسیکلت در کشورمان تردد می کنند اما تنها 6 میلیون موتورسوار گواهینامه دارند!

این بدان معناست که حدود 50 درصد موتورسواران در کشور ما بدون گواهینامه رانندگی می کنند که می تواند خطرات جانی و مالی بسیاری را برای خود و دیگران به همراه داشته باشد. تنها در شهر تهران حدود 4.3 میلیون موتورسیکلت وجود دارد و موتورسواران سهم زیادی از تصادفات را به خود اختصاص می دهند.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :