ایده جدید فورد برای شناسایی بارهای مشکوک و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در خودروها

امروزه خودروهای مدرن مجهز به دوربین‌ها، میکروفون‌ها و سنسورهای پیشرفته‌ای هستند که آنها را هوشمندتر از همیشه می‌کند. این فناوری ها می توانند تصادفات را پیش بینی و از آن جلوگیری کنند، خستگی راننده را تشخیص دهند و نقاط کور را زیر نظر بگیرند. اما فورد پا را فراتر گذاشته و ایده ای را ارائه کرده است که از تبدیل شدن مالکان خودرو به ابزارهای ناخواسته برای قاچاقچیان مواد مخدر جلوگیری می کند.

طبق آخرین گزارش خودرو، فورد ایده خود را در قالب سامانه ای به نام «شناسایی محموله ناشناخته و جمع آوری مدارک» ثبت کرده است. این سیستم برای جلوگیری از قربانی شدن صاحبان خودرو به قاچاقچیان مواد مخدر و حمل ناخواسته مواد طراحی شده است. در این نوع قاچاق که به قربانی به اصطلاح «قاچاقچی کور» می گویند، افراد بدون اطلاع از وجود مواد مخدر در خودروی خود، محموله را جابجا می کنند.

نحوه عملکرد سیستم ضد ترافیک فورد

این سیستم از سنسورها و دوربین های مختلف خودرو برای شناسایی فعالیت های مشکوک استفاده می کند. این سیستم با نظارت بر عواملی مانند وزن خودرو، صدای محیط و فرکانس های ناشناخته GPS که قاچاقچیان می توانند از آن برای ردیابی خودرو استفاده کنند، کار خود را انجام می دهد. شاید بدانید که قاچاقچیان اغلب قربانیان خود را با جی پی اس ردیابی می کنند تا پس از عبور از مرز، مواد مخدر را از خودرو جمع آوری کنند.

ایده جدید فورد برای شناسایی بارهای مشکوک و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در خودروها
ایده جدید فورد برای شناسایی بارهای مشکوک و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در خودروها

اگر سیستم نوآورانه فورد فعالیت های مشکوک مانند ایستادن طولانی مدت افراد در کنار خودرو را تشخیص دهد، دوربین ها فعال شده و فیلم ضبط می کنند. علاوه بر این، این سیستم هرگونه تغییر در وزن خودرو را که می تواند نشانه بارگیری غیرمجاز باشد، کنترل و نظارت می کند. با وجود جذاب و خلاقانه بودن، لازم به ذکر است که ایده جدید فورد در حال حاضر تنها یک طرح اولیه است و ممکن است هرگز به مرحله تولید و اجرا نرسد.

اهمیت مقابله با این نوع قاچاق

این نوع قاچاق مواد مخدر برای قاچاقچیان سودمند است زیرا از دیگران به عنوان ابزار استفاده می کنند بدون اینکه خود را در معرض خطر قرار دهند. گزارش ها نشان می دهد که با افزایش قاچاق مواد مخدری مانند فنتانیل که در مقادیر بسیار کم قابل حمل است، چالش های جدیدی برای سیستم های امنیتی به وجود آمده است. علاوه بر این، حملات رله ای که توسط سارقان برای سرقت اتومبیل انجام می شود، می تواند به قاچاقچیان اجازه دهد تا به صندوق عقب میلیون ها خودرو دسترسی داشته باشند.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما