به گزارش مانیبان، سازمان تامین اجتماعی با تکذیب فروش دارایی های این سازمان اعلام کرد: در چند وقت اخیر حتی یک متر از اموال این سازمان به فروش نرسیده است.

در پی طرح فروش دارایی مستمری بگیران، سازمان تامین اجتماعی با رد این موضوع، استناد به آمارهای کذب و غیر واقعی از وضعیت این سازمان را مصداق عدم صحت و از نظر رعایت حقوق دانست. بازنشستگان، اقدامی مخرب و غیر اخلاقی است که عمدتاً با محوریت ایجاد بحران شدید و ناامید کردن ذینفعان سازمان صورت می‌گیرد.

در بخشی از این توضیح آمده است: با توجه به در دسترس بودن صورت های مالی سازمان تامین اجتماعی، با یک اشاره ساده به آمار واقعی، توصیه می شود قبل از هرگونه اظهار نظری، از اعداد و ارقام و اظهارات نادرست و نادرست استفاده کنید. که موجب تشویش اذهان عمومی می شود و به ویژه برای جامعه بازنشستگان و مستمری بگیران کشور به طور جدی پرهیز می شود.

علیرغم تمامی چالش های ناشی از 1- تغییرات محیطی مانند تغییر در ترکیب هرم جمعیتی و رابطه نیروی کار و جامعه بازنشستگان، 2- شرایط کلان اقتصادی و وضعیت معیشتی جامعه، 3- برخی قوانین که بر خلاف متن سیاست های کلی تامین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری، بدون تعیین محل تامین منابع، تکالیف مالی را بر دوش سازمان تحمیل کرده است و 4- مطالبات انباشته دولت ها، این سازمان توانسته است تا حدی را جبران کند. بخش بزرگی از کسری نقدینگی بر اساس درآمدهای داخلی و نه فروش جزئی دارایی‌ها به گروه‌های خارج از خانواده بزرگ اقتصادی یا بدهی بیش از حد بانکی، به سمت افزایش درآمد و کنترل هزینه‌ها پیش می‌رود.

امروزه نه تنها رویه استقراض بی رویه بانک یا حتی سوزاندن اوراق سلف و پیش فروش اوراق سلف که در گذشته برای جبران عدم تعادل حدود 5 میلیارد تومانی در برخی ماه ها انجام می شد، از اوایل سال 1402 توقیف شده است. همچنین باقی مانده بدهی 106 میلیارد تومانی سال های گذشته که بار مالی حدود 25 میلیارد تومانی و پرداخت سود دو برابری را برای سازمان به همراه داشت و باعث شد تا این سازمان با بدهی بی سابقه ای ابربدهکار بانک نظام تلقی شود. . پرداخت تسویه شده و افتخار این دوره این است که سازمان در حال حاضر ماهانه 65 میلیارد تومان بدون بدهی به تعهدات خود عمل می کند.

تامین اجتماعی نیز این ادعا را تکذیب کرد و افزود: فروش 220 میلیارد تومانی سهام، ملک و …. در حالی انجام شد که سازمان تامین اجتماعی 106 میلیارد بدهی با سهام به سیستم بانکی پرداخت کرد. با پذیرش دولت و با موافقت سران قوا، 42 میلیارد تومبا نیز در قالب افزایش سرمایه به بانک رفاه که سهام آن 100 درصد متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، واگذار کرد تا این دارایی در تمرین برای آینده سازمان و ذینفعان آن را حفظ می کنند.

این اطلاعیه می افزاید: در صورت ادعای کذب دیگری در خصوص واگذاری اموال سازمان، ضمن تاکید بر لزوم ارائه مستندات و مصادیق مطالبات مطرح شده، لازم است به ذینفعان سازمان یادآوری شود که در مدت اخیر نه تنها حتی یک متر از اموال سازمان به فروش نرسیده است، اما از طریق تسویه بدهی کارفرمایان، مقدار زیادی اموال ارزشمند به دارایی های سازمان و مردم اضافه شده است.

همچنین با تامین مالی، مدت انتظار تسویه بدهی مرکز درمانی چندین ماه کاهش یافته و پرداخت های بیمه تکمیلی نیز با رشد بیش از 300 درصدی ریالی نسبت به 1400 افزایش یافته است و فاصله پرداختی نیز افزایش یافته است. ظرف دو ماه مدیریت شد و تلاش برای به روز رسانی آن در حال انجام است.

نه تنها بدهی جدیدی برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد نشده، بلکه اقدامات به گونه ای ساماندهی شده است که حرکت در جهت تسویه مطالبات این سازمان توسط دولت و همچنین وصول مطالبات بخش خصوصی ادامه داشته است. به صورت تصاعدی، به طوری که سازمان تامین اجتماعی اکنون کمترین میزان بدهی سالانه را در ترازنامه خود در یک دهه اخیر دارد.

با پیگیری های شخصی رئیس جمهور و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر نهادهای مرتبط، موضوع تامین منابع برای اجرای طرح تعدیل حقوق مستمری بگیران با جدیت در حال رسیدگی است و لازم به طرح مطالبات است. . رویکردی که فقط افکار عمومی را نگران خواهد کرد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :