بعدی- وقت آن است که استفاده از عطرهای شرکتی تکراری را کنار بگذارید و رایحه ای منحصربفرد برای خود بسازید!

به گزارش فرارو به نقل از Better India، انتخاب یک عطر مناسب یک چالش واقعی است. پس از چند بار امتحان اول، همه عطرها بوی یکسانی دارند و پس از مدت ها در نهایت عطری را خریداری می کنید که مطابق با سلیقه شما نیست.

ساده ترین راه برای رهایی از این نگرانی، ساختن عطر خود در خانه است! این روش بسیار مفید است و هزینه زیادی ندارد. حتی می توانید با استفاده از مواد طبیعی در خانه یک عطر بی نظیر برای خود بسازید.

قبل از شروع، باید یک نکته مهم را به خاطر بسپارید: هر عطر از سه نت تشکیل شده است. نت بالایی، میانی و پایه.

نت های ابتدایی: این رایحه ای است که بلافاصله پس از استفاده آن را می شناسید. این عطر سبک ترین است و به سرعت تبخیر می شود. اگرچه به سرعت تبخیر می شود، اما بسیار مهم است زیرا اولین احساس را از عطر ایجاد می کند. این نت معمولا حاوی رایحه مرکبات و گیاهی است.

نت های میانی: پس از تبخیر نت های بالایی، به تدریج به نت میانی تبدیل می شوند. این یادداشت نیز نرم اما مهم است. نت میانی اسانس عطر را تشکیل می دهد و ماندگارترین اثر را در بین نت ها دارد. این نت ها معمولا شامل گل رز، برگ لیمو و اسطوخودوس هستند.

نت های پایه: نت های پایه برای زمان خشک شدن عطر ضروری هستند و اثر ماندگاری روی عطر ایجاد می کنند. نت های پایه ممکن است شامل رایحه هایی مانند وانیل، نعناع و سدر باشد.

برای ساختن عطر خود به چه چیزی نیاز دارید؟

1. صافی استیل 2. قیف 3. حاوی روغن: روغن جوجوبا، روغن بادام شیرین، روغن هسته انگور (2 قاشق غذاخوری) 4. آب آشامیدنی (2.5 قاشق غذاخوری) 5. الکل طبی 6 (قاشق غذاخوری) 6. اسانس: 9 قطره برای نت های اولیه، 15 قطره برای نت های میانی، 6 قطره برای نت های پایه (رایحه ها را هر طور که دوست دارید انتخاب کنید) 7. دو بطری شیشه ای با درب های بدون هوا

چگونه تهیه می شود

1. روغن حامل انتخاب شده را در یک بطری شیشه ای بریزید و قطره های اسانس را به ترتیب با توجه به نت های پایه، میانی و بالایی اضافه کنید. 2. الکل را اضافه کنید و درب بطری را محکم ببندید. بطری را به مدت دو روز کنار بگذارید تا از لرزش جلوگیری شود. شدت عطر بستگی به مدت زمانی دارد که بطری را ترک می کنید. بنابراین، اگر به دنبال عطری قوی هستید، بهتر است دو هفته صبر کنید. 3. وقتی از شدت عطر راضی بودید، آب آشامیدنی را به مخلوط اضافه کنید و حدود یک دقیقه خوب تکان دهید. 4. عطر را با استفاده از صافی و قیف استیل به بطری شیشه ای دیگر منتقل کنید و برای سهولت استفاده از عطر از بطری اسپری استفاده کنید. عطر مخصوص شما آماده استفاده است.

ساخت عطر خانگی یک فعالیت عالی در آخر هفته و یک هدیه ایده آل برای دوستان شما است!

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :