به این ترتیب در هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد و از محصولات طبیعی استفاده خواهید کرد. در این مطلب از همشهری آنلاین در مورد تهیه انواع ماسک و لایه بردار خانگی صورت برای پوست های چرب صحبت می کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین، در میان انواع پوست، پوست های چرب بیشتر مستعد گرفتگی منافذ و آکنه هستند. مشکلات پوست چرب اغلب ناشی از تجمع بیش از حد سبوم است که پوست مرده، کثیفی و سایر آلاینده ها را در منافذ پوست به دام می اندازد. لایه برداری منظم به جلوگیری از این مشکلات کمک می کند. برخی از بهترین لایه بردارهای خانگی برای پوست های چرب:

اسکراب کیوی

کیوی سرشار از ویتامین C است و به روشن شدن پوست کمک می کند و در عین حال چربی اضافی را کنترل می کند. دانه های ریز داخل کیوی به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کنند. لایه برداری کیوی برای پوست های چرب مناسب است و با بازکردن منافذ، سلول های مرده پوست را از بین می برد.

چگونه تهیه می شود:

کیوی را له کنید.
کیوی رنده شده را با یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید.
به آرامی آن را به مدت 2 تا 3 دقیقه روی صورت خود بمالید و سپس آن را بشویید.

اسکراب لیمو، عسل و نمک دریا

در این لایه برداری از لیمو برای درخشندگی، از عسل برای مرطوب کنندگی و از نمک دریا برای لایه برداری استفاده می شود. این اسکراب برای از بین بردن چربی اضافی و کثیفی مناسب است. همچنین به کوچک شدن منافذ پوست کمک می کند.

چگونه تهیه می شود:

یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.
یک قاشق چایخوری نمک دریا اضافه کنید.
آن را با ماساژ روی پوست بمالید و پس از چند دقیقه با آب گرم بشویید.

اسکراب قهوه و ماست

تفاله قهوه گردش خون را تسریع می کند و به لایه برداری پوست چرب کمک می کند. ماست پوست چرب را مرطوب و تغذیه می کند. این ترکیب برای متعادل کردن بافت پوست عالی است و یکی از بهترین لایه‌بردارهای خانگی برای پوست‌های چرب محسوب می‌شود.

چگونه تهیه می شود:

یک قاشق غذاخوری تفاله قهوه را با 2 قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید.
مخلوط را با حرکات دایره ای روی پوست صورت و بدن خود بمالید.
بگذارید 5 تا 10 دقیقه روی پوست بماند سپس با آب بشویید.
بهترین لایه بردار خانگی برای پوست های چرب

اسکراب گوجه فرنگی و شکر

گوجه فرنگی به کاهش چربی و سفت شدن منافذ کمک می کند، در حالی که شکر به آرامی پوست را لایه برداری می کند. این لایه بردار برای متعادل کردن تولید سبوم و روشن کردن پوست های چرب و کدر ایده آل است.

چگونه تهیه می شود:

یک گوجه فرنگی رسیده را پوره کنید.
یک قاشق غذاخوری شکر به گوجه فرنگی اضافه کنید.
مخلوط را به آرامی روی پوست خود بمالید و پس از چند دقیقه آن را بشویید.

اسکراب آرد نخود، ماست و نمک

آرد نخود چربی اضافی پوست را جذب کرده و پوست را عمیقا تمیز می کند. از طرفی ماست مرطوب کننده است و نمک می تواند پوست را لایه برداری کند. این لایه برداری پوست را مات و شاداب می کند.

چگونه تهیه می شود:

دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید.
سپس مقداری نمک به مخلوط اضافه کنید.
مخلوط را به آرامی روی صورت خود بمالید و بعد از 5 دقیقه بشویید.

ماسک کیوی، شکر و روغن آفتابگردان

کیوی لایه برداری می کند، شکر پوست مرده را لایه برداری می کند و روغن آفتابگردان بدون مسدود شدن منافذ پوست را مرطوب می کند. همه این مواد باعث نرمی و لطافت پوست چرب می شوند. این ترکیب بهترین لایه بردار خانگی برای پوست های چرب در نظر گرفته می شود.

چگونه تهیه می شود:

کیوی را له کنید و یک قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید.
یک قاشق چایخوری روغن آفتابگردان را مخلوط کنید.
مخلوط را روی پوست خود بمالید، به آرامی ماساژ دهید و بعد از 5 دقیقه آبکشی کنید.

ماسک آلوئه ورا و زغال فعال

آلوئه ورا پوست را تسکین و مرطوب می کند، در حالی که زغال چوب فعال ناخالصی ها و چربی اضافی را از بین می برد. این ماسک برای سم زدایی پوست های چرب بسیار مناسب است و توصیه می کنیم آن را به برنامه روزانه مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

چگونه تهیه می شود:

یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چایخوری زغال فعال مخلوط کنید.
مخلوط را در یک لایه نازک به صورت خود بمالید.
بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند سپس آن را بشویید.
بهترین لایه بردار خانگی برای پوست های چرب

ماسک شکر قهوه ای و عسل

این ماسک یکی این یکی از بهترین لایه بردارهای خانگی برای پوست های چرب است. در حالی که شکر قهوه ای به آرامی پوست را بدون تحریک پوست تمیز می کند، عسل پوست چرب را مرطوب کرده و PH آن را متعادل می کند. این ماسک برای پوستی صاف و درخشان عالی است.

چگونه تهیه می شود:

یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.
مخلوط را حدود یک دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید.
در نهایت صورت خود را با آب گرم بشویید.

لایه برداری روغن نارگیل

روغن نارگیل یک مرطوب کننده عالی است، در حالی که شکر سلول های مرده پوست را از بین می برد. این لایه بردار برای پوست های چرب که نیاز به رطوبت دارند ایده آل است. همچنین برای پوست هایی که منافذ مسدود زیادی دارند عالی است.

چگونه تهیه می شود:

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید.
مخلوط را به آرامی روی صورت یا بدن خود بمالید.
بعد از چند دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.
بهترین لایه بردار خانگی برای پوست های چرب

پوست گیری خیار و خاک رس

خیار می تواند پوست را خنک و آرام کند، در حالی که خاک رس چربی اضافی پوست را جذب می کند. این لایه برداری برای پوست های چرب و تحریک شده ایده آل است. همچنین پوست را شاداب و روشن می کند. همچنین به عنوان بهترین لایه بردار خانگی برای پوست های چرب شناخته می شود.

چگونه تهیه می شود:

نصف خیار را رنده کرده و با یک قاشق غذاخوری خاک رس مخلوط کنید.
مقداری آب اضافه کنید تا خمیر شود.
روی پوست بمالید، به آرامی ماساژ دهید و پس از 10 دقیقه آبکشی کنید.

چه زمانی از لایه بردار پوست استفاده کنیم؟

می توانید هفته ای دو یا سه بار پوست چرب خود را لایه برداری کنید. اما بررسی کنید که پوست شما چقدر با فرآیند لایه برداری کنار می آید. در روزهایی که پوست شما بیش از حد سبوم تولید می کند، لایه برداری روزانه توصیه می شود. اگر متوجه شدید که هر بار که لایه برداری می کنید پوستتان خشک می شود، لایه برداری خود را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید. به طور کلی لایه بردارهای خانگی و طبیعی روی پوست ملایم هستند. بنابراین شما می توانید تعداد و مدت لایه برداری را بسته به واکنش پوستتان به فرآیند اسکراب تعیین کنید. همچنین برای اطلاعات دقیق تر با متخصص پوست و مو مشورت کنید.

آیا استفاده از لایه بردار در خانه عوارضی دارد؟

ساختن بهترین اسکراب های خانگی روغنی اغلب هیچ عارضه جانبی ندارد زیرا فاقد مواد شیمیایی هستند. با این حال، اگر مواد لایه بردار مورد استفاده در خانه با نوع پوست شما مناسب نباشد، ممکن است عوارضی ایجاد شود. برخی از عوارض جانبی رایج عبارتند از: تحریک، قرمزی و خشکی. لایه بردارها، به ویژه آنهایی که با مواد اسیدی قوی مانند لیمو تهیه می شوند، تعادل PH پوست را به هم می زند.

لایه‌بردارهایی مانند شکر یا نمک در صورت استفاده زیاد و مکرر باعث ایجاد حساسیت و التهاب می‌شوند. واکنش های آلرژیک نیز ممکن است رخ دهد، به ویژه با موادی مانند عسل. از طرف دیگر، لایه برداری بیش از حد می تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد و باعث ایجاد سبوم اضافی یا پوسته پوسته شدن پوست شود. بنابراین توصیه می کنیم بعد از استفاده از لایه بردار از کرم مرطوب کننده یا ضد آفتاب استفاده کنید.

حرف آخر

لایه برداری منظم پوست چرب به جلوگیری از آکنه کمک می کند. علاوه بر این، لایه برداری در بازسازی سلول های پوست موثر است و پس از مدتی پوستی شفاف و بدون لک نمایان می شود. با این حال، لایه برداری بیش از حد می تواند منجر به خشکی و آسیب سلولی شود. بنابراین، بسیار مهم است که لایه برداری متناسب با نیازهای پوست خود انجام دهید. اگر آکنه روی صورت یا بدن شما ناشی از مشکلات هورمونی یا تیروئیدی است، ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید. در نهایت، می توانید با تهیه بهترین لایه بردار خانگی پوست چرب، لایه برداری متناسب با روتین مراقبت از پوست خود داشته باشید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :