نادیا زکالوند: «آن هاجز»* تنها فردی است که مورد اصابت شهاب سنگ قرار گرفته و البته باعث مرگ او نشده است. این حادثه عجیب در 30 نوامبر 954 پس از میلاد در شهر سیلاکوگا در آلابامای آمریکا رخ داد. تا آن زمان، «هاجز» زندگی آرامی را با همسرش داشت. اما پس از این اتفاق بسیار معروف شد و شروع به ساخت مستندهای تاریخی و علمی کرد.

هاجز در حال استراحت روی مبلمان خود در خانه بود که ناگهان یک شهاب سنگ 3.9 کیلوگرمی که با سرعت 100 مایل در ساعت حرکت می کرد به سقف خانه او برخورد کرد و سقف خانه او فرو ریخت و وارد اتاق نشیمن شد. سنگ ابتدا به یک رادیو چوبی برخورد کرد، سپس کمانه کرد و محکم به پهلوی خانم هاجز اصابت کرد.

خانم هاجز از برخورد شهاب سنگ شوکه شد، پهلوی خود را مجروح کرد و دچار هماتوم عظیم شد.

پس از این اتفاق، نام خانم هاجز بر سر زبان ها افتاد و او در کانون توجه بسیاری از رسانه ها قرار گرفت و برای مدتی حداقل 200 خبرنگار به خانه او رفتند. وقتی ابتدا پلیس سیلاکوگا و سپس نیروی هوایی ایالات متحده شهاب سنگ را از خانواده هاجز گرفتند، مسائل پیچیده‌تر شد. نیروی هوایی ایالات متحده برای تأیید منشأ آن به این سنگ نیاز داشت.

پس از ماه ها درگیری حقوقی، خانواده هاجز سرانجام موفق شدند شهاب سنگ را از نیروی هوایی پس بگیرند. اما پس از آن صاحبخانه هاجز ادعا کرد که شهاب سنگ متعلق به خودش است و ادعا کرد که مالک خانه اش است و باید سنگ را در اختیار داشته باشد. البته خانم هاجز باز هم در این پرونده پیروز شد.

اولین زنی که برخورد شهاب سنگ را تجربه کرد!/ عکس

پس از سال ها استفاده از این سنگ به عنوان دکوراسیون درب ورودی، سرانجام خانواده هاجز آن را به موزه تاریخ طبیعی آلاباما اهدا کردند.

اولین زنی که برخورد شهاب سنگ را تجربه کرد!/ عکس

جدا از تاریخچه جالب و پر سر و صدای این شهاب سنگ، این اتفاق تاثیر بسیار منفی و بدی بر زندگی خانم هاجز گذاشت. استرس ناشی از تبلیغات پیرامون او و مراحل قانونی بر سر شهاب سنگ چنان روح و روان خانم هاجز را متزلزل کرده بود که زندگی خانوادگی او در خطر فروپاشی قرار گرفت.

اولین زنی که برخورد شهاب سنگ را تجربه کرد!/ عکس

شوهر خانم هاجز، «یوجین»، مدعی شد که این اتفاق رفتار همسرش را تغییر داده و او که قبلاً فردی خجالتی بوده است، پس از این حادثه مضطرب و از نظر اجتماعی مضطرب و ناآرام شده است. این دو در سال 1964 از هم جدا شدند و متأسفانه خانم هاجز در سال 1972 در سن 52 سالگی بر اثر نارسایی کلیه درگذشت.

منبع:

هزارتویی

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :