بعدی- محققان دانشگاه جان هاپکینز کشف کرده اند که توانایی مغز برای تشخیص آنچه که نباید به دنبال آن باشد، نشانه کلیدی هوش بالا است.

طبق گزارش فرارو به نقل از Your Tango، آیا تمرکز و هوش بالایی دارید و می توانید سوالات هوش را به راحتی حل کنید؟ این تست هوش توسط دانشگاه جان هاپکینز ساخته شده است. افرادی که می توانند حرف T پنهان در این تصویر را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنند، قدرت محاسباتی بالایی دارند.

تست‌های هوش بصری اغلب شامل یافتن سرنخ‌های پنهان در تصاویر می‌شوند و نه تنها سرگرم‌کننده هستند، بلکه می‌توانند به عنوان ابزاری برای آرام کردن و تحریک بخش حل‌کننده مشکل مغز نیز استفاده شوند. تحقیقات انجام شده در دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور نشان داد که تست های هوش بصری به بهبود فعالیت مغز کمک می کند. هدف از این آزمون ها تمرکز بر جزئیات، تقویت حافظه دیداری و تفکر استراتژیک است.

به تست هوش زیر نگاهی بیندازید و سعی کنید حرف T پنهان در بین حروف L را پیدا کنید. این تست حتی حاوی یک نکته بسیار مفید است: حرف T قرمز نخواهد بود.

این تست خاص توسط تیمی در دانشگاه جانز هاپکینز در بوستون ساخته شده است. محققان این دانشگاه اخیرا دریافتند که توجه به آنچه که نباید به دنبال آن باشید، فعالیت مغز را بهبود می بخشد. نتایج این مطالعه نشان داد که نشانه‌های مفیدی که احتمال حواس‌پرتی را کاهش می‌دهد به افراد کمک می‌کند تا با آرامش بیشتر و سریع‌تر به دنبال و تشخیص نکته اصلی یک تست هوش باشند.

اگر بتوانید حرف T را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید، قطعا با استعداد و خاص هستید. و اگر هنوز نمی توانید T را پیدا کنید، اشکالی ندارد. پاسخ در تصویر زیر آمده است:

فقط افراد فوق باهوش می توانند این سوال هوشی/ترجمه را حل کنند

کوربین کانینگهام، نویسنده اصلی این مقاله گفت: افرادی که حواس‌پرتی را نادیده می‌گیرند، عملکرد جستجوی بصری خود را بهبود می‌بخشند. این توانایی به افرادی که در مشاغلی که نیاز به جستجوی بصری دارند، کمک می کند. این افراد شامل رادیولوژیست ها و افسران کنترل بار در فرودگاه هستند.

این مطالعه شامل دو آزمایش است و از شرکت کنندگان خواسته می شود تا حروف خاصی را بر روی صفحه کامپیوتر پیدا کنند. شرکت کنندگان باید حرف بزرگ “B” یا “F” را در میان حروف دیگر با رنگ های مختلف پیدا می کردند. گاهی به شرکت کنندگان گفته می شد که حروف رنگی قرمز یا آبی نیستند و گاهی رنگ آنها ذکر نمی شد. “B” یا “F” رنگ خاصی ندارند و گاهی اوقات رنگی به آنها ارجاع نمی شود.

در ابتدا، شرکت کنندگان وقتی می دانستند که باید یک رنگ خاص را به طور کامل نادیده بگیرند، کمتر پاسخ می دادند، اما پس از مدتی تمرین، حروف هدف را سریعتر از شرکت کنندگانی که اطلاعی از رنگ حرف نداشتند، پیدا کردند.

در واقع، این مطالعه نشان داد که هرچه شرکت کنندگان اطلاعات بیشتری را نادیده بگیرند، سریعتر هدف را پیدا کردند. به گفته محققان، این نشان می دهد که نادیده گرفتن عوامل حواس پرتی بخش مهمی از توانایی افراد برای توجه و تمرکز است.

هوارد اگث یکی یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: تمرکز و توجه اغلب به عنوان توانایی پردازش چیزهای مهم در نظر گرفته می شود. تحقیقات ما اهمیت سرکوب توجه برای تاکید بر چیزهای دیگر را نشان می دهد. “توانایی یک فرد برای نادیده گرفتن برخی چیزها نیز جنبه ای از تمرکز است که تاکنون نادیده گرفته شده است.”

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :