آموزش مقدماتی ویژگی بارز هماهنگی قرآنی علا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از ثبت نام 830 تیم در «همکاری قرآنی علا» خبر داد و گفت: آموزش محوری و مربی محوری از ویژگی های بارز این طرح است.

بازتاب آنلاین به نقل از مهرحجت الاسلام محمدعلی نجفی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن علاء در گیلان گفت: ، که برگزاری مسابقات قرآن علا فرصتی برای پردازش مفاهیم قرآنی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مسابقات قرآن علاء با محوریت مفاهیم و حفظ برگزار می شود، گفت: این مسابقات عمومیت بیشتری دارد و همه افرادی که حتی کلاس قرآن نداشته اند می توانند در این دوره شرکت کنند.

حجت الاسلام نجفی، تمرین محوری را از ویژگی های بارز مسابقات قرآنی علاء برشمرد و تصریح کرد: دانش آموزان، شرکت کنندگان و مربیان این مسابقات پس از ثبت نام دوره آموزشی یک ماهه را پشت سر می گذارند و سپس راهی مسابقات قرآنی می شوند. مسابقات

به گفته وی، روند برگزاری مسابقات قرآن علاء به گونه ای طراحی شده است که مردم به مدت شش ماه تا پایان سال چندین مرحله تمرینی و مسابقه ای را طی کنند و این طرح با همکاری سازمان های آموزشی و پرورشی و 17 سازمان برگزار می شود. در استان .

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری اولین سال مسابقات قرآن علاء گفت: تداوم این مسابقات با کیفیت و کمیت در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.

نجفی با بیان اینکه مسابقات قرآن علاء به صورت تیمی و گروهی است، گفت: برگزاری مسابقات قرآن به صورت گروهی و گروهی جذابیت این رویداد را افزایش می دهد و افراد را در کار گروهی ارتقا می دهد.

وی مربی مرکزی را از دیگر ویژگی های مسابقات علاء برشمرد و افزود: تمامی تیم های شرکت کننده در این مسابقات دارای مربی هستند.

لزوم اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی در مناطق محروم

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه تربیت مربیان مفاهیم و حفظ قرآن از دستاوردهای مثبت مسابقات علاء است، گفت: مربیان مفاهیم و حفظ قرآن در این مسابقات حرفه ای شده اند و مربیانی توانمند شده ایم. اکنون دوره های آموزشی و استعدادهای نهفته در حوزه معلمان قرآن در حال کشف است.

نجفی با بیان اینکه مسابقات علاء یک لیگ قرآنی است، افزود: زمان بر بودن مسابقات قرآن علا خانواده محور است و تعداد زیادی از خانواده ها را درگیر فعالیت های قرآنی می کند.

وی در خصوص شرایط سنی مسابقات قرآن علاء افزود: این محفل قرآنی ویژه پسران و دختران 9 تا 15 سال است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برپایی قوی و منسجم مسابقات قرآن علاء تصریح کرد: اولین جلسه شورای راهبردی مسابقات قرآن علاء با حضور نماینده سازمان قرآن و عترت برگزار شد. فقیه جامعه دینی گیلان.

نجفی بر لزوم اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی در مناطق محروم تاکید کرد و افزود: بر قهرمانی در مسابقات قرآنی مناطق محروم با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکید ویژه شد و در این راستا سران کمیته امداد و بهزیستی استان باید همراه باشد

وی از ثبت نام 830 تیم در مسابقات قرآنی علاء گیلان خبر داد و افزود: تعداد تیم ها 18 تیم است. شهریور تاکنون برای شرکت در مسابقات علاء تا 10 ثبت نام کرده اند مهر امکان ثبت نام گنجانده شده و امکان تمدید وجود دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تشریح جزئیات مسابقات قرآن علاء استان تصریح کرد: این مسابقات در سه حوزه مفاهیم، ​​حفظ و روایت در دو سطح شهرستانی و استانی و در چهار مرحله (س) برگزار می شود. 2 مرحله شهرستان و 2 مرحله استان).

نجفی با بیان اینکه مسابقات قرآن علاء طرح ابتکاری سازمان تبلیغات اسلامی گیلان است، افزود: با توجه به استقبال خوب مسابقات قرآن علاء پیش بینی می شود به عنوان طرح نمونه در کشور اجرا شود.

به گفته وی مسابقات قرآنی زیر برگزار و ادامه طرح زندگی قرآنی با آیات انجام می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :