پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

بیوگرافی

لیام جان نیسون معروف به لیام نیسون در 7 ژوئن 1952 در ایرلند شمالی به دنیا آمد. مادرش کاترین آشپز بود و پدرش برنارد نیسون سرایدار مدرسه بود. لیام از 9 سالگی به طور منظم در کلاس های بوکس شرکت می کند و حتی در نوجوانی عناوین متعددی کسب کرده است. او تحت تأثیر محمد علی کلی قصد داشت یک بوکسور حرفه ای شود، اما در سال های آخر تحصیل برای همیشه راه خود را از بوکس جدا کرد تا بازیگر شود. در سال 1971، لیام نیسون برای تحصیل در علوم کامپیوتر به دانشگاه کوئینز بلفاست رفت، اما به زودی تحصیل خود را رها کرد و به کالج تربیت معلم نیوکاسل رفت. پس از دو سال به زادگاهش بازگشت و در تئاتر بلفاست به ایفای نقش پرداخت. اولین نقش سینمایی لیام نیسون در فیلم مذهبی «پیشرفت زائر» در سال 1978 بود. همچنین دنباله این فیلم به نام کریستیانا و با بازی لیام نیسون در سال 1979 ساخته و پخش شد.

علاقه به بازیگری

علاقه لیام نیسون به بازیگری از دوران کودکی در او ریشه دوانده بود. او در مدرسه سنت پاتریک، بالیمنا تحصیل کرد و در آنجا بود که استعداد و علاقه او به هنرهای نمایشی شکوفا شد. شرکت در نمایش های مدرسه جرقه ای را در او روشن کرد که بعدها مسیر زندگی اش را تغییر داد.

رویای بوکسوری که وارد صحنه نمایش شد

لیام نیسون علاوه بر علاقه به بازیگری، در جوانی به بوکس علاقه مند شد و حتی برای مدتی این ورزش را به طور جدی دنبال کرد. با این حال، سرنوشت چیز دیگری برای او در نظر گرفته بود. قدرت بدنی و جثه بدنی که از روزهای بوکس به دست آورد، در نهایت به او به عنوان یک بازیگر کمک کرد و به او کمک کرد تا نقش های اکشن را ایفا کند.

بیوگرافی لیام نیسون

ازدواج و از دست دادن همسر.

لیام نیسون در سال 1978 با ناتاشا ریچاردسون بازیگر مشهور بریتانیایی ازدواج کرد و صاحب دو پسر به نام های مایکل و دانیل شدند. اما در سال 2009، ناتاشا ریچاردسون پس از سقوط در یک تصادف اسکی جان خود را از دست داد. این رویداد غم انگیز ضربه سختی به لیام نیسون و خانواده اش زد.

فعالیت ها نیکوکارانمن

لیام نیسون به عنوان یک بشردوست در بسیاری از فعالیت های بشردوستانه شرکت دارد. از سازمان هایی مانند یونیسف و صلیب سرخ حمایت کنید و برای کمک به کودکان نیازمند در سراسر جهان کار کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :