1456548


02 مهر 1403 13:26


روزنامه خراسان: همچنین ویدیویی از صحبت های حمید گودرزی درباره ازدواج مجدد پس از طلاق در شبکه های اجتماعی پربیننده بود که از شبکه وی پخش شد. «حمید گودرزی» در پاسخ به این سوال مجری: آیا قصد ازدواج مجدد دارید و پاسخ می دهد: نه، اصلاً علاقه ای به ازدواج ندارم. مجری می پرسد: «اگر عاشق شدی؟» که می گوید: من شک دارم، چون الان همه ملاک پول است، ازدواج بسیار پیچیده است و ملاقات با افراد بسیار دشوار است، من تجربه دارم، بنابراین از آن استفاده می کنم تا دوباره اشتباه نکنم. از دیدگاه روانشناسی دیده می شود.

ترس از اشتباه مجدد در انتخاب موضوع ازدواج پس از جدایی، نگرانی ها و نگرانی های بسیاری را برای بسیاری از افراد ایجاد می کند. این نگرانی ها به این دلیل است که بسیاری از افراد مطلقه می ترسند شکست بخورند و دوباره انتخاب اشتباه کنند. اگر این ترس ها و نگرانی ها به درستی مدیریت نشوند، در تصمیم گیری صحیح اختلال ایجاد می کنند. صحبت های گودرزی قابل درک است اما… صحبت های آقای گودرزی در مورد پیچیدگی ازدواج و شناخت افراد و سیر تحول معیارهای ازدواج تا حدودی قابل درک است اما نمی توان گفت که ازدواج اشتباه است.

اگر قرار باشد فردی با هر اشتباهی که انجام می دهد، آن فعالیت و عمل را از زندگی خود حذف کند، باید خیلی چیزها را کنار گذاشت و همه می دانیم که پاک کردن صورت مسئله یک اشتباه است، زیرا موارد بسیار دیگری وجود دارد که کاری که باید در زندگی انجام دهیم، مشکلات خاص خود را دارد و می تواند ما را به سمت شکست سوق دهد. عاقبت عدم دقت کافی در انتخاب ازدواج بد نیست اگر انتخاب صحیح باشد. صرف نظر از موضوع ازدواج، در هر مورد دیگری اگر دقت کافی در انتخاب ها وجود نداشته باشد، ممکن است اشتباهاتی رخ دهد. از طرفی بحث توانایی های انسان به عنوان موجودی برتر روی زمین مطرح است و اگر فرض شود که با یک شکست میدان زندگی را خالی کند و برخلاف ذات و فطرت خود رفتار کند، پذیرفته نیست. معیارهای «گودرزی» را در مورد تعمیم ندهید یکی وی در خصوص دلایل اشتباه بودن ازدواج مجدد می گوید: چون الان کل ملاک پول است.

ازدواج بعد از طلاق بد نیست آقای گودرزی!

ممکن است برخی پول، ماشین و تجملات را ملاک انتخاب همسر بدانند، اما همه اینطور فکر نمی کنند. بنابراین توصیه می شود از تعمیم این تفکر به همه افراد جامعه خودداری شود و فرار از مسئولیت به این دلایل توجیه نشود. چند توصیه برای افراد پس از طلاق با توجه به اینکه زندگی در هر شرایطی ادامه دارد و همه حق دارند از مزایای داشتن یک شریک خوب در زندگی و داشتن فرزند بهره مند شوند، در اینجا توصیه هایی برای کسانی که پس از یک تجربه ناموفق در می خواهند تشکیل خانواده

1. از گذشته دور شوید

تا زمانی که تمام فکر و ذهن انسان از گذشته راضی باشد، نباید تصمیم به ازدواج مجدد بگیرد زیرا این گذشته به شدت آینده را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، برای رهایی از مشکلات و نگرانی های ذهنی گذشته، یاد بگیرید که دیگران را ببخشید و در عین حال از اشتباهات قبلی درس بگیرید. برای اینکه بتوانید به راحتی از غفلت دیگران چشم پوشی کنید، لازم است بدانید که یک فرد مجرد هرگز نمی تواند رابطه را به بن بست برساند، مگر اینکه طرف مقابل به او کمک کرده باشد. طبق این تفاسیر تنها یک نفر مقصر فروپاشی یک خانواده نیست.

ازدواج بعد از طلاق بد نیست آقای گودرزی!

2. معیارهای خود را مرور کنید

فردی که در انتخاب قبلی خود شکست خورده است، لازم است معیارهای خود را برای همسرگزینی مجدداً توضیح دهد و بر اساس شرایط فعلی خود آن را مشخص کند.

3. مشاوره بگیرید

استفاده از مشاوره تخصصی می تواند در زمینه تبیین صحیح معیارها و رسیدن به خودآگاهی لازم بسیار کمک کند و با بررسی دلایل صحیح و نادرست ازدواج به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کند.


رنگ اکریلیک




برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان بهترین اپلیکیشن را نصب کنید.








دکتر آمنه لاهوتی اشکوری_ای




منبع:برترینها

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :