به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین؛ امین زنگدانی بازیگر سینما و تلویزیون در ویژه برنامه تلویزیونی این سریال با بیان اینکه اقتباسی آزاد از کتاب «اربعین طوبی» است، گفت: به گفته سیدحسین امیرجهانی، فیلمنامه نویس، تنها 10 درصد داستان کاملا اقتباسی است. کتاب «اربعین طوبی» و بقیه در حاشیه است. و داستان حاصل خلاقیت فیلمنامه نویس بود. کتاب اربعین طوبی کتابی بی نظیر است. متاسفم که دیر متوجه این رمان شدم و قبل از توبی نتوانستم کتاب را بخوانم و خوشحالم که این سریال باعث محبوبیت بیشتر کتاب و تیراژ کتاب شده است. من به عنوان نماینده تیمم اینجا هستم. گروهی که 10 ماه کنار هم بودند و در پشت صحنه خاطرات زیبا و تلخی تعریف کردند.

زندگانی در تشریح سریال «طوبی» افزود: «طوبی» داستان خانواده ای در تهران است که بر اثر حادثه ای مسیر سیاسی را در پیش می گیرند و مربوط به مبارزان انقلاب است. به این ترتیب نام لیست مبارزان انقلابی که در کیف است به دست پدر توبی می رسد. این شروع یک سری اتفاقات است. فخرالدین که مأمور بود از نجف وارد تهران شود و کیف را به نجف برساند، با طوبی ملاقات می کند. با مرگ پدر توبی، مرگ پدر این خانواده بر دوش فخرالدین می افتد. ماجرا ادامه دارد تا اینکه دختر این خانواده مجبور به مهاجرت به عراق می شود.

فخرالدین بازیگر سینما اعلام کرد: اگر شانس بیاوریم و آقایان حسینی، سلطانی و امیرجهانی خسته شوند، شاید فصل دوم «طوبی» فیلمبرداری شود. فکر می کنم این سریال ظرفیت فصل دوم را دارد.

لازم به ذکر است سریال قرن سیزدهم طوبی به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه کنندگی سید حامد حسینی مرداد 1403 از شبکه یک تلویزیون پخش شد. پرویز فلاحی پور، امین زنگدانی، مهدی سلوکی، فرهاد آییش، فریبا تشکر، سودابه بیضایی، شبنم قربانی، رحیم نوروزی و … در سریال طوبی حضور داشته اند.




اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :