به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، هادی مرزبان کارگردان با سابقه تئاتر در نظر دارد از روز یکشنبه یکم شروع کند. مهر وی با اجرای این اثر نمایش باغ نمائی ما یا قبله عالم را در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برد. مهر وی گفت: تاکنون حدود 11 اثر از زندگی اکبر رادی را روی صحنه برده ام و اکنون می خواهم اثری از این هنرمند فقید را روی صحنه ببرم. چند کار از رادی هست که هنوز روی صحنه نرفته ام چون فکر نمی کنم در جامعه امروزی مطرح شود. نمایش «باغ شبنمای ما یا قبله علم» یک کمدی تراژدی است که به صورت طنز به زندگی ناصرالدین شاه قاجار می پردازد.

وی یادآور شد: حدود 28 سال پیش نمایش «باغ شبنما ما یا قبله علم» را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا کردیم. زنده‌ایاد عزت‌الله تعظمی این نمایش را خیلی دوست داشت، قرار بود نقش ناصرالدین شاه را بازی کند اما با وجود اینکه درباره نقش صحبت کرده بودیم، نشد. در آن زمان ایرج راد این نقش را بازی می کرد و اکنون دوباره در نقش ناصرالدین شاه بازی می کند.

مرزبان درباره تغییراتی که اجرای جدید «باغ شبنمای ما یا قبله علم» نسبت به اجرای 28 سال پیش به همراه دارد، توضیح داد: در این 28 سال اخیر به همان اندازه در اجرای کار و نمایش تغییرات ایجاد کرده ایم از عشق ناصرالدین شاه، جیران به تفصیل بیشتر بحث شده است.

این کارگردان با سابقه تئاتر در مورد انتخاب فرهنگسرای نیاوران برای اجرای جدیدش گفت: قبلاً تجربه اجرا در فرهنگسرای نیاوران را نداشتم و می خواستم در آنجا اثری را اجرا کنم از پارک نیاوران و بسیار خوشحالم که در فضای باز پارک نیاوران کاری انجام می دهم. نمایش «باغ شبنما ما یا قبله علم» برای اجرای فضای باز مناسب نیست وگرنه این کار را می کردم.

وی در خصوص تامین مالی تولید و اجرای این اجرا تاکید کرد: هزینه ها را شخصا تامین کردم، البته صندوق اعتباری هنر نیز از اجرا حمایت خواهد کرد اما هنوز میزان این اعتبار مشخص نیست. مسئولان فرهنگسرای نیاوران هم خیلی از ما حمایت کردند تا این نمایش اجرا شود.

نمایش باغ شبنای ما یا قبله علم با حضور ایرج راد، فرزانه کابلی، عباس توفیقی، فرشید صمدی پور، آی قبادیان، حسام قریشی، علی بیکی، سپیده آرمان، ستاره آقایی، علی یارلو، شاهین علیپور، حمید. کوسری ریاحی وفا، محمدحسین بلوکات، لیدا معتمد، گلریز ابراهیم، ​​آرش مت زاده، محمدرضا خلج، امیرحسین رستم خانی، امیررضا محرابی، بهروز بختیاری. مهرغزل سیاح، محمدحسین اسحقی، از 1 مهر او ساعت 20:30 روی صحنه می رود.




اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :