به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، سعید توکلی در حاشیه مراسم تکمیل چرخه تولید لوله در صنعت گاز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حداقل 260 میلیون متر مکعب عدم تعادل گاز وجود دارد، گفت: در کشور البته این دلیل نمی شود که وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند و در زمستان امسال با اتمام تعمیرات و ذخیره سازی بهینه LPG توسط شرکت ملی پالایش و پخش. فرآورده های نفتی و با همکاری وزارت نیرو مشکلی نخواهد داشت.

ایلانا با اشاره به قرارداد گاز با ترکمنستان افزود: اجرای این قرارداد زمان بر است و تاکنون اقداماتی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پاسخ به سوالی درباره قرارداد گازی با روسیه گفت: امضای قرارداد گازی با روسیه نیز بسیار مطلوب است. امیدوارم این توافق به زودی به نتایج عملیاتی منجر شود.»

وی تاکید کرد: یکی یکی از مهمترین راهبردها در بخش گاز و با توجه به اینکه یکی از وظایف ما در برنامه هفتم توسعه تبدیل ایران به هاب انرژی در منطقه است. یکی راه حل تبادل گاز با روسیه است.

توکلی در پاسخ به سوال دوم درباره تمدید قرارداد صادرات گاز به ترکیه توضیح داد: صادرات به این کشور ادامه دارد، از نظر صادرات گاز، شرکت ملی گاز ایران تنها تصمیم گیرنده نیست، این شرکت علاقه مند به معامله بخش بزرگی از گاز طبیعی کشور است. علاوه بر ارزش، این امر به عوامل بسیاری بستگی دارد و اکنون ایران به تمام تعهدات خود به ویژه در بحث سیاسی داخلی عمل می کند.

او همچنین به سوال دیگری پاسخ داد وی در خصوص بدهی گاز عراق به ایران خاطرنشان کرد: عراق یکی او یکی از مشتریان خوب ماست که پولش را به موقع و نقد پرداخت می کند و الان بدهی ندارد.

223228

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما