به گزارش مانیبان به نقل از رویترز، پس از دو روز افزایش متوالی قیمت نفت امروز چهارشنبه تقریبا ثابت ماند. سرمایه گذاران منتظر تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای کاهش نرخ بهره هستند و چشم انداز خشونت بیشتر در خاورمیانه از بازار حمایت کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 37 سنت 0.50 درصد کاهش به 73 دلار و 33 سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 36 سنت یا 0.51 درصد کاهش از 70 سنت و 83 سنت معامله می شود.

هر دو شاخص نفت در روز گذشته به دلیل ادامه اختلال در عرضه نفت از سوی آمریکا به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان، حدود یک دلار در هر بشکه افزایش یافتند. طوفان فرانسین تولید نفت آمریکا را مختل کرده است. علاوه بر این، معامله گران تخمین می زنند که پس از تصمیم فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره برای اولین بار در چهار سال گذشته، تقاضا برای نفت در این کشور افزایش خواهد یافت.

چشم انداز خشونت بیشتر در خاورمیانه، که می تواند تولید نفت در منطقه حیاتی را مختل کند، از بازار نفت حمایت کرده است.

سرمایه گذاران در حال حاضر بر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو متمرکز شده اند که می تواند تقاضای سوخت را در ایالات متحده افزایش دهد و شاخص دلار را کاهش دهد.

معامله گران پیش بینی می کنند که روند کاهش نرخ سود در جلسه امروز با کاهش 50 واحدی آغاز شود.

بیشتر بخوانید: قیمت جهانی نفت برنت افزایش یافت

پیش بینی خرید نفت آمریکا برای پر کردن ذخایر استراتژیک نیز از بازار نفت حمایت کرده است. بایدن به دنبال خرید 6 میلیون بشکه نفت برای این ذخایر است.

گزارش موسسه نفت آمریکا نشان می دهد که ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 13 سپتامبر 1.96 میلیون بشکه و ذخایر بنزین و میعانات گازی حدود 2.3 میلیون بشکه افزایش یافته است.

منبع: تسنیم


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما