در صبح زود 27 ام شهریور روابط عمومی سازمان سینمایی با صدور اطلاعیه ای از صدور پروانه نمایش برای 6 فیلم خبر داد. مسعود ده نمکی، ابوالقاسم طالبی به همراه مهران احمدی و امید شمس کارگردانانی هستند که پروانه ساخت فیلم جدیدشان را دریافت کرده اند.، همچنین امید شمس پروانه فیلمبرداری فیلم «زوزه» را نیز در نقش امیر جدیدی جلوی دوربین برد.

به گزارش بازتاب آنلاین، در خبر ارسالی سازمان سینمایی، فیلم های «بام بالا ۲» به کارگردانی آرش معیریان، «دوزند شوشوشیه» به کارگردانی و نویسندگی ابوالقاسم طالبی، «آقای زالو» به تهیه کنندگی و کارگردانی مهران احمدی، «تعطیلات». به تهیه کنندگی حسین مهکام و کارگردانی عادل معصومیان، «پرنده 4» به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی مسعود ده نمکی، «زوزه» به کارگردانی امید شمس پروانه به تولید رسیده و به زودی وارد مرحله تولید می شود. اما اگر نگاه دقیق تری به برخی از این آثار بیندازید، نکات مهمی را مشاهده خواهید کرد.

«یتیم خانه ایران» تا اینجای کار آخرین ساخته ابوالقاسم طالبی است که 8 سال از ساخت آن می گذرد.

ابوالقاسم طالبی که در زمره فیلمسازان طیف اصولگرا قرار می گیرد، در این سال ها به سمت مضامین جذاب و حساسی رفته است که حاصل آن فیلم هایی چون «آقای رئیس جمهور»، «دست های خالی» و از همه مهمتر «قلاب های طلا» بود. . . پس از ساخت فیلم تاریخی «یتیم خانه ایران» که در سال ۱۳۹۴ اکران شد، از سینما فاصله گرفت و خود را وقف سریال سازی کرد. وی از سال ۱۳۹۷ ساخت سریال «هفت سر اژدها» آن زمان به نام «طلق» را با موضوع بررسی مفاسد اقتصادی و نقش آقازاده ها جلوی دوربین می برد. سریالی که ساخت آن 5 سال به طول انجامید و سرانجام در ماه مبارک رمضان و نوروز 1403 روی آنتن شبکه سه رفت و حالا بعد از 8 سال پشت دوربین می رود و فیلم «خیاط کفش هایش» را کارگردانی می کند. فیلمی که قطعا موضوعی جنجالی خواهد داشت.

پروانه ساخت برای شش فیلم از جمله فیلم صادر شد
گفته می شود «اخراجی 4» پیش درآمد قسمت اول این مجموعه فیلم است.

«اخراجی 4» دومین امتیاز فهرست جدید منتشر شده از سوی سازمان سینمایی است. مسعود ده نمکی در سال ۱۳۹۴ با ساخت فیلم «اخراجی ها» به شهرت رسید. این فیلم یکی یکی از پرفروش ترین آثار تاریخ سینمای ایران است. اما پس از آن ده نمکی دو قسمت دیگر در ادامه فیلم «اخراجی» ساخت که هیچ کدام موفقیت فیلم اول را تکرار نکرد و حتی به دلیل تعصبات سیاسی مخاطب را ناامید کرد. ده نمکی در دهه 90 به سراغ داستان دیگری رفت و در ادامه فیلمی به نام «سروایی» و سپس «مراجی ها» و «زندانی ها» ساخت که مانند آثار قبلی اش نتوانست در گیشه بفروشد. ده نمکی پس از شکست تجاری «زندانی ها» به سریال سازی روی آورد و در این مدت دو سریال «آزادی مشروط» و «رستگاری» را ساخت. او حالا برای احیای فیلم به برند معروف «اخراجیها» روی آورده و قصد دارد قسمت چهارم آن را بسازد. اکبر عبدی اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که نسخه جدید «اخراجی ها» پیش درآمدی برای قسمت اول آن است که در دهه 60 می گذرد.

پروانه ساخت برای شش فیلم از جمله فیلم صادر شد
مهران احمدی پنج سال پس از ساخت «شگ بند» سومین فیلم خود به نام «آقای زالو» را کارگردانی می کند.

دیگر فیلمسازان این فهرست مهران احمدی و امید شمس هستند. احمدی سگ بند را در سال 1397 ساخت. این فیلم که به دلیل شیوع ویروس کرونا با دو سال تاخیر اکران شد توانست تا حدودی موفقیت فیلم قبلی خود “مصادره” را تکرار کند. از نام «آقای زالو» به نظر می رسد که این اثر احمدی هم مفید باشد.

اما امید شمس مدعی است یکی یکی از پدیده های چهلمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «دیدار خصوصی» بود، حالا انگار قرار است بعد از سه سال دومین فیلمش را با نام «زوزه» بسازد. او در اولین کارش برای نوشتن فیلمنامه از کمک برادران اورک نیز برخوردار بود و اکنون دو نویسنده جوان را در کنار خود دارد. او بازیگر نقش اول فیلمش را که کسی نیست جز «امیر جدیدی» انتخاب کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما