قیمت بنزین | منطقه آزاد قاچاق بنزین در خود شهر کهنوج در حال بزرگ‌تر شدن است و به نظر می‌رسد بنزین سوغات شهر کهنوج است، این در حالی است که بسیاری از شهروندانی که در امر قاچاق سوخت فعالیت ندارند، برای تحویل سوخت خود با مشکلات عدیده یا صف‌های طولانی مواجه هستند.

در کنار جاده می توان عرضه بنزین را در بطری ها و گالن های مختلف با حجم های مختلف از یک و نیم لیتر تا 40 لیتر دید که گاهی قیمت ها به لیتری 300 هزار ریال می رسد اما در گنج قلعه کمی ارزان تر است. .

عده ای خودروی خود را به پهلو می چرخانند و هر زمان که بخواهند عابران را در حال ریختن بنزین به داخل بطری های بیرون زده از زیر صندلی های خودرو نشان می دهند که نشان می دهد این خودرو یک خودروی قاچاق بنزین است. نیز وجود دارد

برخی از فروشندگان دیگر در این پمپ بنزین ها نیز همزمان سیگار می فروشند و می توانید تصور کنید که بعد از خرید سیگار، ممکن است فردی بخواهد سیگار خود را همان جا روشن کند، صحنه ای که بارها در مقابل سیگارفروشی ها دیده اید، اما روشن کردن یک سیگار می تواند تهدید کننده زندگی باشد تا از بین برود

اگر به عنوان رهگذر در خیابان اصلی شهر قدم بزنید، هر چقدر هم که جلوی فروش بنزین را بگیرید و بنزین تمام شود، نتیجه نمی دهد و به جایی می رسد که حتی برخی فروشگاه ها چند بطری دارند. گویی مثل اوایل تأسیس آمریکا، مردم مزارع طلا پیدا کردند و همه سوء استفاده کردند و آن را فروختند.

اوضاع به قدری عادی شده که مغازه ها دیگر کاری به جواز کسب خود ندارند و از این غارت می فروشند و شاید به جای اینکه بگویند «مالم را آتش زدم» بگویند سرمایه های کشور را آتش زدیم. “، عجله کن”.

قیمت بنزین برخی از فروشندگان نیز کارت بنزین را می فروشند یا اجاره می کنند

این وضعیت را می توان در نزدیکترین شهر قلاگنج نیز مشاهده کرد و در جنوب کرمان به یک معضل اپیدمی تبدیل شده است که احتمال می رود دیر یا زود به مناطق شمالی یعنی جیرفت و عنبرآباد نیز برسد.

مشخص نیست سازمان های سپرده گذاری در این حوزه چه در بحث قاچاق سوخت و چه در بحث صنفی انجام می دهند و چرا به این وضعیت رسیدگی نمی شود.

نبود مخزن تخلیه سوخت قاچاق توقیف شده

در شرایطی که فرماندار کهنوج بیش از یک ماه است که در بستر بیماری است، برای بررسی این موضوع به معاون وی رفتیم و حسین نظری گفت: چون این موضوع خطرناک است، در ستاد سوخت برنامه داریم بحث‌ها.»

وی افزود: متاسفانه این گالن ها و قوطی های بنزین نیز در حاشیه جاده نشسته و احتمال برخورد خودروهای عبوری با آنها وجود دارد.

نظری ادامه داد: در پمپ بنزین های سطح شهر محدودیت هایی وجود دارد و کارت سوخت برای تامین سوخت مردم در اختیار آنها قرار گرفته و در نتیجه شاهد دسترسی عده ای به بنزین هستیم.

وی با بیان اینکه گلایه شدیدی از شرکت پخش فرآورده های نفتی دارم، افزود: جریمه هایی که برای متخلفان می کنند به نظر من کافی نیست.

نظری یادآور شد: از آنجایی که سوخت 1000 ریال بود، جلوی هر مغازه یک گالن سوخت بود، اما همین مقدار بود. نبود امروزه آنها مانند قارچ رشد کرده اند.

وی درباره نحوه فروش بنزین توسط مغازه داران گفت: تداخل اتحادیه ها وجود دارد.

معاون فرماندار کهنوج تصریح کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی همکاری نمی کند زیرا وظیفه پلیس فقط جمع آوری سوخت قاچاق است و نگهداری آن جزو وظایف این پلیس نیست اما شرکت پخش فرآورده های نفتی نیازمند نصب مخزن است. “

وی افزود: در یک مورد پلیس یک دستگاه وانت سه هزار لیتری بنزین را توقیف و به منطقه گردن منتقل کرد اما همه جا را باک زد. نبود تا آن را خالی کنند و انگار بمبی داخل گردان آورده اند.

نظری تاکید کرد: نصب مخزن برای تخلیه سوخت قاچاق ضبط شده بر عهده شرکت پخش فرآورده های نفتی است.

به نظر می رسد با توجه به فراگیر شدن این موضوع، موضوع را نه در مرکز سوخت، بلکه در شورای خدمات شهری پیگیری کرد تا به نتیجه رسید.

در هفته های اخیر موضوع دستگیری برخی از ماموران و کارمندان یا مدیران برخی سازمان ها از جمله صدا و سیما در جنوب کرمان بر سر زبان ها افتاده است و انتظار می رود اقدامات پیشگیرانه با قاچاقچیان و ماموران انجام شود. همکاری با آنها تشدید می شود./ ایرنا

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما