فریبرز عرب نیا که روزگاری بازیگر معروف و پرکار ایران بود و در سینما بازی می کرد، چند سالی است که به آمریکا مهاجرت کرده و آنطور که در صفحه شخصی اینستاگرامش می گوید قصد بازگشت ندارد. به نظر می رسید بازیگری را رها کرده باشد اما چند روز پیش عکسی از بازی خود در یک سریال آمریکایی در اینستاگرامش منتشر کرد. نقشی که خودش آن را از ابتدا تشکیل داد. عرب نیا با ایفای نقش های کوتاه و چند دقیقه ای در فیلم ها در سینمای ایران ظاهر شد.

فریبرز عرب نیا در نمایی از سریال آمریکایی «پیرمرد»

اوایل این هفته فریبرز عرب نیا که به نظر می رسید دیگر قصد بازیگری ندارد، در صفحه اینستاگرام خود عکسی از سریال پیرمرد، نقش کوتاهش به عنوان یک ژنرال افغان در این سریال را فاش کرد. او در توضیح این عکس نوشته است: «… خلاصه بازیگری را این بار در هالیوود از ابتدا از سر گرفت تا اینکه با نقشی کوتاه در فصل دوم «پیرمرد» در قسمت اول حضور یافت. در کنار جف بریجز و جان لایتگو دوباره ملاقات خواهم کرد با این امید که آثار و نقش های آینده ام رکوردی به یاد ماندنی برای شما به جا بگذارند. عرب نیا اکنون 60 ساله است. او در 27 سالگی با نقش های کوتاه وارد سینما شد که در تضاد با شروع مجدد او در هالیوود واقعیت جالبی است. بازی او در این سریال آمریکایی حدود دو دقیقه طول می کشد. مرور نقش‌های کوتاه او در ایران در سال‌های ابتدایی کارش همچنان لذت بخش است.

آهو وحشی کارگردان: حمید خیرالدین 1369

اولین فیلمی که فریبذر عرب نیا در آن بازی کرد، آهو وحشی به کارگردانی حمید خیرالدین است. یکی او یکی از کارگردانان پرکار دهه 70 بود. این فیلم درباره پسر و دختر نوجوانی است که در جنگل گم می شوند و خانواده هایشان به دنبال آنها می گردند و برادر بزرگتر پسر، معلم، او را به خاطر آن سرزنش می کند. نقش های اصلی فیلم «جهانگیر الماسی» و زنده یاد حسین خانی بک مرد هستند و عرب نیا در این سری فیلم ها نقش فرعی دارد.

ارتباط خوب کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا 1370

فریبرز عرب نیا پس از سال ها بازیگری با بازی کوتاهی در سریال آمریکایی فعالیت خود را در این عرصه از سر گرفت.
حضور فریبرز عرب نیا در فیلم «وصل نیکان» حدود یک دقیقه به طول می انجامد.

در میان داستان آتش زا فیلم «وصل نیکان» احتمالاً تصویر عرب نیا فریبرز جوان تنها در یک سکانس در ذهن هیچکس باقی نمانده است. اما او نقش داماد را بازی کرد که موشک وسط تالار عروسی اش افتاد و در یک صحنه کمتر از یک دقیقه شمعدان های بازیگر اصلی را از سفره عقد برد. عرب نیا در این سکانس حتی دیالوگ هم ندارد.

كارگردان مسافران: بهرام بيضايي 1370

فریبرز عرب نیا پس از سال ها بازیگری با بازی کوتاهی در سریال آمریکایی فعالیت خود را در این عرصه از سر گرفت.
فریبرز عرب نیا یکی از هنرمندان فیلم «مسافران» بود.

وقتی خبر مرگ مسافران می رسد، خانواده مجبور می شوند عروسی را به عزا تبدیل کنند. فریبرز عرب نیا به همراه یک زن و یک مرد دیگر از مهمانانی هستند که در مراسم عروسی شرکت کرده اند اما ناخودآگاه مهمان عزاداری هستند. عرب نیا در این فیلم در واقع سیاهی لشکر است که در میان خیل مهمانان خانه صاحب عزه نشسته و گاه دوربین از روی صورتش می گذرد. فقط دو دیالوگ کوتاه یک جمله ای در دو پلان دارد.

من زمین را دوست دارم کارگردان: ابوالحسن داودی 1372

فریبرز عرب نیا پس از سال ها بازیگری با بازی کوتاهی در سریال آمریکایی فعالیت خود را در این عرصه از سر گرفت.
فریبرز عرب نیا در یک سوم پایانی فیلم «من زمین را دوست دارم» وارد صحنه می شود.

عرب نیا پس از قطعه «کسوف» به آهنگسازی ملاقلی پور قطعه «من زمین را دوست دارم» را اجرا کرد. او در «کسوف» نقش طولانی تری داشت. اما در «من زمین را دوست دارم» نقش کوتاهی داشت که در پایان داستان به فیلم اضافه شد. او نقش برادر شوهر خسرو و شخصیتی به نام مجید را بازی می کرد که در 20 دقیقه پایانی فیلم با خسرو و یک شخصیت فضایی همراه می شود و به مقابله با فضانوردان می پردازد.

بوی خوش زندگی | کارگردان: ابوالحسن داودی | سال 1373

فریبرز عرب نیا در سال 1373 در 4 فیلم به ایفای نقش پرداخت و نقش های بلند دیگری از جمله «کاکادو» ساخته تهمینا میلانی نیز به او واگذار شد. اما دوباره در همان سال حاضر شد در فیلم «بوی خوش زندگی» ساخته ابوالحسن داودی، نقشی کوتاه و در حد صحنه بازی کند. این فیلم یک کمدی فانتزی و داستان کلاهبرداری یک وکیل از مردی مشهور و ثروتمند بود. در سکانس های پایانی فیلم ناگهان فیلم از حالت واقعی خارج می شود و انگار به پشت صحنه می رویم و کارگردانی توضیحاتی در مورد سکانس ها به یک بازیگر زن می دهد و نقش این کارگردان را فریبرز عرب نیا بازی می کند. .

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما